دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید رجایی اربابی که قرار بود در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کند، انصراف خود را به فرمانداری بجنورد ارائه داده است.

مهردخت قوپرانلو افزود: غلامرضا فیاضی، یاسر سعادتی و علی محمدی، سه نامزد انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی هستند.

پیش از این پنج نامزد برای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی تایید صلاحیت شده بودند که با  انصراف منصور مظاهری کرونی از ادامه حضور در این عرصه،  شمار نامزدهای حاضر در صحنه رقابت به چهار نفر رسید و اکنون این تعداد به ۳ نفر کاهش یافته است.

استان خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و از میان ۳۶ نفری که برای نامزدی در این انتخابات داوطلب شده بودند پس از گذراندن آزمون تخصصی و سنجش توان علمی، صلاحیت پنج تن به تایید رسید که اکنون با انصراف مظاهری کرونی و رجایی اربابی  رقابت انتخاباتی با حضور سعید یاسر سعادتی، غلامرضا فیاضی و علی محمدی ادامه خواهد یافت.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.