هادی شیرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ارتفاع برف در شهر راز ۱۱.۳ سانتیمتر و در روستای عشق آباد مانه و سملقان به ۹.۱ سانتیمتر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که ارتفاع برف شب گذشته در ایستگاه هواشناسی بجنورد حدود ۱۰ سانتی متر بود که در اثر وزش باد و کولاک به حدود دو متر در ارتفاعات این شهرستان نیز رسید.

وی با بیان اینکه میزان آب حاصل از بارش برف در بجنورد ۵.۴ میلیمتر بوده است، خاطرنشان کرد: شب گذشته بیشترین بارش برف زمستان امسال را شاهد بودیم.

شیرازی در ادامه با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تندبادی با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت روستای مهمانک شهرستان مانه و سملقان را درنوردید.

وی افزود: همچنین باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در بخش سیساب بجنورد و حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت در شهر آشخانه وزید.

وی میزان شدت وزش باد در شهرستان بجنورد را ۲۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات هواشناسی میزان سرعت باد نسبتا شدید تا ۳۶ کیلومتر بر ساعت، شدید تا ۵۴ و بسیار شدید تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت است که سرعت وزش باد با ۷۲ کیلومتر به بالا موجب توفان می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی یادآور شد: پیش بینی های اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیانگر جو پایدار برای امروز و افزایش موقتی ابر و بارش های خفیف برف از صبح فردا تا دوشنبه شب در استان است.

میانگین بارش های سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.