رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی، یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی ها نشان می دهد جوی ناپایدار از دوشنبه‌شب تا دوشنبه هفته آینده بر این استان حاکم خواهد شد که با ورود سامانه جدید بارشی، از روز سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه این هفته آغاز می شود و با وزش باد و گاهی تندباد، افزایش ابر در بیشتر نقاط استان و بارش باران و در پاره ای نقاط رگبار پراکنده همراه است.  

مهری هاشمی دوین اظهار داشت: شدت فعالیت این سامانه بارشی در نواحی مرکزی، برخی از نواحی جنوب و جنوب شرق استان خواهد بود که در ارتفاعات و نقاط سردسیر،  احتمال بارش برف و مه پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه موج دوم بارش از اواسط روز پنجشنبه تا جمعه شب استان را فرامی گیرد، گفت: این سامانه بارشی،  سبب وزش باد، گاهی تندباد و بارش باران می شود و در نقاط سردسیر بارش برف و مه بویژه در شرق استان دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شدت فعالیت این سامانه بارشی در نواحی شمالی و شرق استان بیشتر خواهد بود.  

هاشمی دوین گفت: با توجه به ناپایداری هوا، به رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی توصیه می شود به دلیل لغزندگی و مه‌آلودگی جاده ها، با احتیاط برانند.

وی گفت: دمای هوای استان تا صبح سه شنبه روند افزایشی دارد و به صورت نسبی گرم می شود اما در روزهای سه شنبه تا صبح جمعه، شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وی افزود: در چند روز آینده مردم استان کاهش ۶ تا هشت درجه ای دمای هوا را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.