امان دردی آخوند یزدانی، پنجشنبه به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نه تنها در طول حیات مایه خیر و برکت برای مظلومان جهان بود، بلکه شهادت او نیز موجبات برکت و وحدت امت اسلامی را فراهم ساخت.

وی به مجاهدات شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: با مطالعه روش زندگی این شهید می توانیم از دلاورمردی های او آگاه شویم، آن شهید در سال های اولیه انقلاب همیشه در خط مقدم جبهه حضور داشت و شجاعت بی نظیر، تدبیر، ایمان و اخلاص از وی در سن جوانی، فرماندهی شایسته و پیروز میدان در جنگ تحمیلی عراق ساخت.

وی تصریح کرد: شجاعت سردار شهید توام با ایمان و اشراف به علوم و فنون نظامی با چاشنی اخلاص از وی یک سرباز نمونه ولایت در همه عرصه های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخت و به راستی به نحوی شایسته مزد خود، شهادت را که باارزش تر از آن در مکتب اسلام نیست، دریافت کرد.

آخوند یزدانی گفت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی، آمریکای جنایتکار، اسرائیل، آل سعود و منافقان بدانند که خواب آسوده آنها به پایان رسیده است زیرا سپاه پاسداران و رزمندگان جبهه حق و مقاومت آرام نخواهند نشست.

شهادت سردار سلیمانی، جانی تازه به مقاومت اسلامی بخشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان رازو جرگلان، نیز ضمن محکومیت اقدامات ضدبشری آمریکای جنایتکار به خصوص در ترور شهید سلیمانی گفت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهیدان جبهه مقاومت برخلاف خواست دشمنان اسلام، موجب وحدت و انسجام مسلمانان و مظلومان جهان شده و می شود. به گونه ای که شهادت وی میلیون ها مسلمان را در ماتم فرو برد و از وی نمادی بین المللی در دفاع از حقوق مظلومان جهان ساخت.

رحیم آخوند صمدی با بیان اینکه خدا خواست شهید سلیمانی، در دل های مظلومان جهان جای گیرد، افزود: اخلاص کم نظیر و مجاهدت های شجاعانه در جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از کیان این مرز و بوم و امنیت مردم نیاز به توصیف ندارد، زیرا شهید سلیمانی به هیچ عنوان به دنبال شهرت و آوازه نبود.

وی با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی با ملت ایران اسلامی در جنگ بودند، افزود: آمریکای جنایتکار و منافقین در طول تاریخ انقلاب همیشه با ترور افراد شاخص مردمی درصدد ایجاد شکاف و ضربه زدن به پیکره نظام و انقلاب بودند ولی نمی دانند، شهادت مجاهدان بی ادعایی نظیر شهید سلیمانی، نه تنها آسیبی به نظام اسلامی نمی زند، بلکه موجب وحدت فزاینده مظلومان و مسلمانان جهان خواهد شد.
آخوند صمدی خاطر نشان کرد: جامعه اهل سنت همیشه پای آرمان های نظام و انقلاب اسلامی با افتخار ایستاده، و این اقدامات بزدلانه استکبار و ایادی اش نمی تواند، مجاهدان حق را از آرمان انقلاب اسلامی که دفاع از حقوق مظلومان جهان است، بازدارد.

سردار دل ها، در اندیشه وحدت و امنیت مسلمانان جهان بود

امام جمعه اهل سنت تازه یاب از توابع شهرستان مانه وسملقان نیز با گرامی داشتن چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تسلیت آن به محضر مقام معظم رهبری، ملت همیشه در صحنه ایران و خانواده محترم آن شهید، اظهار داشت: اجر و پاداش، خدمات شایسته شهید سلیمانی و شهدای مقاومت که در اندیشه وحدت و امنیت مسلمانان جهان بودند، بدون شک کمتر از شهادت نمی توانست باشد، زیرا  رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخورداری از تفکر و روحیه جهادی همین شهدا است.

عبدالله آخوند خوش نظر با بیان اینکه شهید سلیمانی نقشی محوری در امنیت پایدار داشت، افزود: امنیت مورد نظر آن شهید، محدود به مرزهای ایران اسلامی نمی شد بلکه آن فرمانده دلسوز برای حفظ و برقراری وحدت و امنیت مسلمانان، در سراسر جهان بنا بر فرموده پیامبر اعظم (ص) هجرت کرده و نقشی موثر ایفا می نمود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید نقش چشمگیری در برهم زدن معادلات سیاسی استکبار جهانی و ایادی استکبار داشت، افزود: سردار سلیمانی برای دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی نه تنها مدافع حرم، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان بویژه مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان بود به گونه ای که این مجاهد بی ادعا پدیده شوم داعش را با درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، از صحنه روزگار محو کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

اهل سنت خراسان شمالی از همان ساعات اولیه شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهیدان محور مقاومت با انتشار بیانیه ای، اقدام آمریکای جنایتکار را محکوم و شهادت وی را به مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن شهید تبریک و تسلیت گفتند و آنها به سبک و روش خود با برگزاری آیین های عزاداری در ۲۶ مسجد و قرآن خوانی در۶۰ مسجد اهل سنت شهرستان مرزی رازوجرگلان، ارادت خود را به سردار دل ها نشان دادند.

جرگلان، از بخش های شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمال خراسان شمالی به مرکزیت شهر یکه سعود است.
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت راز و جرگلان در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ هزار نفر بوده که ۷۵ درصد آنان را ترکمن‌های اهل تسنن تشکیل می‌دهند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.