سیدهاشم الحیدری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه افزود: ایران به عنوان دولت اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین مبنا، شاخص انقلابی‌گری حضور در صحنه‌های مختلف مورد نیاز انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی در مناطق مختلف به معنای واقعی از شاخصه‌های انقلابی‌گری است، اضافه کرد: این حضور میلیونی به مفهوم نعمت بزرگ امنیت بوده که به برکت وجود ولایت، نظام جمهوری اسلامی و حضور مردم ایران به دست آمده‌است.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم از مخلصان الی‌الله بود، بیان کرد: ترس از دشمن در مکتبش جایی نداشت و تدبیرش دشمنان را کلافه کرده بود و مصداق واقعی «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» بود.

معاون پیشین حشدالشعبی گفت: شهید سلیمانی با این که یک نظامی به شمار می‌رفت ولی در مسائل سیاسی و اجتماعی با تدبیر و اهل حکمت بود و جاذبه شخصیتی داشت.

الحیدری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت است، اظهار داشت: امروز زمان عمار نیست و عاشورا تکرار نمی‌شود؛ امروز زمان پیروزی است و البته این هم با شجاعت و حضور در میدان حاصل می‌شود.

سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز گفت: شهید سلیمانی نعمت بزرگی برای اسلام است و شهادت این سردار برای آمریکا گران تمام خواهد شد و شاهد طرد این دولت از منطقه خواهیم بود.

شعرخوانی در وصف شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود؛ آیینی که با حضور عاشقان سردار دلها و در دومین روز از چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و حاضران بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.