کوروش بهادری، پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای سازمان های مردم نهاد استان با انتقاد از عملکرد ضعیف سمن ها بر تعامل بیشتر و همفکری در راستای توسعه اهداف سمن ها و برنامه ریزی در این راستا تاکید کرد.
وی مهمترین وظیفه سمن ها را جلب رضایت مردم دانست و گفت: نباید این سازمان ها دنبال دریافت کمک از نهادهای دولتی همچون اداره ورزش و جوانان برای انجام امور خود باشند چرا که در شرایط اعتباری فعلی دولت، این امکان خیلی فراهم نیست.
بهادری با تاکید بر اینکه پیگیر امور سمن ها و حامی آنها هستیم، اظهار داشت: نباید با زیر سووال بردن یکدیگر و موضع‌گیری باعث شویم که اهداف اصلی به حاشیه کشانده شود، بلکه باید با تعامل و همفکری و دید مثبت و انتقادهای سازنده در راستای رسیدن به اهداف پیش روی سمن ها گام برداریم.
وی با اشاره به فعالیت ۵۴ سمن در زیرمجموعه ورزش و جوانان استان، خاطرنشان کرد: اصلا دنبال افزایش تعداد و کمیت سمن ها نیستیم بلکه بیشتر می خواهیم همین تعداد معدود، عملکرد فعال تری داشته باشند.
وی از هیات مدیره سازمان‌های مردم‌نهاد استان خواست با هماهنگی بیشتر بر مبنای همکاری و تعامل و فعالیت هر سمن، طرح های مورد نظر آنها را پذیرفته و مصوب کند تا انگیزه کار در بین سمن های غیرفعال و خنثی بیشتر و با ایجاد رقابت باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با تاکید بر پیگیری امور سمن ها از طریق مجمع، از اعضای سمن ها خواست به مصوبات مجمع احترام بگذارند حتی اگر باعث ناراحتی آنها شود.
بهادری یادآور شد: در حال حاضر برخی از سمن ها با برنامه ریزی دقیق از راه های مختلف، بدون اینکه اعتباری از جایی دریافت کنند برای حل مشکلات مردم گام برمی دارند و تعاملات خوبی نیز با بخش های مختلف دارند.
وی با تاکید بر اینکه مجوز سمن های خنثی و غیر فعال لغو می شود، اظهار داشت: سمن ها در صورت عدم ارائه طرح مناسب و کاربردی، نمی توانند عملکرد مفیدی داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به ساماندهی تمامی سمن های زیرمجموعه دستگاه های مختلف در یکجا و پیگیری امور آنها توسط استانداری برای دریافت شناسه ملی، گفت: در این مسیر از هیچ حمایتی نیز فروگذار نیستیم.
وی با اشاره به لغو برگزاری ستاد ساماندهی جوانان در چند ماه گذشته، اظهار داشت: با این وجود با پیگیری های صورت گرفته این ستاد قرار است با محوریت استاندار در استان برگزار شود.
بهادری با تاکید بر حمایت ها و پیگیری های استاندار خراسان شمالی و توجه جدی وی به حوزه جوانان، خاطرنشان کرد: از اهمیت جوانان همین بس که در بیانیه گام دوم انقلاب بیشترین اهمیت به جوانان داده شده است.
بهادری با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های استان برای اجرایی شدن طرح های سمن ها، خاطرنشان کرد: از این پس عدم حضور سمن ها در جلسات مربوط به آنها مساوی با مخالفت با ارسال طرح های آنها حتی در سطح ملی است.
وی با بیان اینکه عملکرد سلیقه ای وضعیت سمن های استان را رو به تنزل برده، اظهار داشت: باید در چهارچوب درست و عملکرد مناسب در راستای فعالیت بهتر و در نتیجه رشد و توسعه استان گام برداشت.
وی با اشاره به اتمام خانه جوان بجنورد تا قبل از پایان امسال، گفت: این محل مکانی مناسب برای تعامل بیشتر و بهتر سمن ها و حضور نخبگان بخش های مختلف خواهد شد.
در این نشست اعضای سمن های حاضر بر حل هر چه سریعتر مشکل انشعابات خانه جوان بجنورد و افتتاح آن، راحت تر کردن روند دریافت شناسه ملی، فعالیت سمن ها در حوزه های کاری مربوطه و حمایت بیشتر از آنها تاکید کردند.

۵۴ سمن در حوزه ورزش و جوانان خراسان شمالی فعالیت دارند که بیشتر اعضای این سمن‌ها را جوانان نخبه، کارآفرین و خلاق تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.