رمضانعلی دولو عصر چهارشنبه در حاشیه تجلیل از استعداد های برتر ورزشی شمال غرب تهران که در سالن فردوسی برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: دومین دوره استعدادهای برتر ورزشی کشور با تصویب شورای معاونین وزارت ورزش انجام که ۷۵۰ هزار ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دولو با بیان اینکه این رویداد ورزشی که از ۳۰مرداد در دو مرحله برگزار شد خاطر نشان کرد: در پایان ۳۶ هزار ورزشکار در ۹۶ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این میان ۵هزار ورزشکار به فدراسیون های منتخب معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این رقابت ها از ۳۰ مرداد تا ۲۴ شهریور ماه در ۱۹ استان برگزار شد گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی نخبگان توسط کارشناسان وزارت بود که در این طرح ۳۱ استان و ۳۸ فدراسیون منتخب همکاری داشتند.

دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر کشور در این طرح درصدد هستیم تا ۱۰ درصد از اعتبارات فدراسیون ها را برای این قشر در نظر بگیریم.

۴۰سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۰ ورزشی جوانان سنگال قطعی است

دولو با بیان اینکه در المپیک پیشرو ۴۰ سهمیه برای این رویداد ورزشی برای کشورمان قطعی است گفت: یکی از افق های ما در بخش بین المللی موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ سنگال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه دوره المپیک جوانان برگزار شده است افزود: جوانان ایران در المپیک های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ (سنگاپور، چین و آرژانتین) شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در المپیک ۲۰۲۰ سنگال ورزشکاران رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در آن شرکت خواهند داشت.

ورزش تهران در کشور پیشتاز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این مراسم اظهارداشت: تیم پسران و دختران تهران توانستند در دومین دوره مسابقات استعدادهای برتر مقام نخست کشور را کسب کنند.

رضا گلمحمدی خاطر نشان کرد: تیم دختران تهران با ۶۲ طلا، ۳۲ نقره و ۲۶ برنز و پسران نیز ۴۳ طلا، ۴۱ نقره و ۴۱ برنز را بدست آورد.

وی با بیان اینکه استان تهران در این رویداد ورزشی با ۲ تیم تهران و توابع شرکت کرد گفت: تیم توابع استان نتوانست جایگاه ارزشمندی را در کشور به خود اختصاص دهد که این موضوع به کم کاری اداره کل، روسای شهرستانها و هیات ها ورزشی استانی باز می‌گردد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در سومین دوره استعدادهای برتر باید به رشته مدال آور در میادین بین المللی تمرکز کنیم.

گلمحمدی اضافه کرد: استان تهران در این دوره میزبان ۴۵۰۰ ورزشکار در رشته های موتورکراس(پسران)، اسنوکر(پسران)، اسکیت(پسران)، تیراندازی با تفنگ(پسران و دختران)، اسکواش(دختران)، گلف(پسران و دختران) و فوتسال(دختران) بود.

همچنین علی ایلکا رئیس اداره ورزش و جوانان شمال غرب تهران اظهارداشت: شمال غرب تهران در دومین دوره استعدادهای برتر کشور با کسب ۱۰۴ مدال در ۱۶ رشته پسران و ۸رشته دختران خوش درخشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.