محمد یار فرهادی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مناقصات این طرح ها برگزار شده و پیمانکاران انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرده اند افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اردیبهشت ماه سال آینده  این طرح ها که در روستاهای جنجال آباد، دیوار ساحلی خرق، پل خسرویه، مایوان، یام و ادامه طرح هادی استاد اجرا می شود،  به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه از محل این اعتبارات  سنگفرش و دیوار ساحلی و کانال هدایت سیلاب بطول ۸۰ متر در روستای جنجال آباد انجام می شود بیان داشت: دیوار ساحلی خرق که با این اعتبارات آغاز شده بود به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

فرهادی گفت: ۶۶ واحد از ۶۹ مسکن  در مرحله سقف قرار دارد که بازسازی این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده پس از بارندگی های فروردین  ماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی تاکنون ۲۶۰ نفر  در بانک های عامل انعقاد قرارداد داشته اند که سهمیه شهرستان ۲۹۱ فقره با سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود مشارکت ۵ درصدی و بازپرداخت ۱۵ ساله است.

در بارندگی های فروردین  تعداد ۲۰۵ واحد روستایی در شهرستان  آسیب دید  که ۶۹ واحد آن از محل تسهیلات حوادث در حال بازسازی هستند و از این تعداد مالکان  ۳۹ واحد زیر پوشش خدمات  کمیته امداد امام خمینی(ره)   و هفت خانوار از مددجویان بهزیستی هستند.

در شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج واقع در ۹۰ کیلومتری ۹ هزار و ۹۰۲  واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تاکنون نسبت به مقاوم سازی پنج هزار و ۵۰۰ واحد  اقدام شده  و  حدود ۵۵ درصد  واحدهای روستایی شهرستان مقاوم سازی  شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.