سیدصادق سعادتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: اجرای قانون کاداستر یکی از اولویت های جدی سازمان ثبت اسناد و املاک است و با جمع آوری و ثبت اطلاعات املاک در سامانه کاداستر حقوق مردم و دولت حفظ می شود.  

کاداستر، سامانه مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می کند.

وی یکی از موانع کمبود اجرایی نشدن این قانون را کمبود نیروی انسانی یاد کرد و افزود: قرار است با مجوز رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور اجرای دقیق این قانون از بخش خصوصی هم کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه ایران،  آخرین کشوری است که هنوز این قانون در آن اجرایی نشده اظهار داشت: با اجرای کاداستر مالکیت ها شفاف سازی می شود و از فرار مالیاتی در کشور نیز پیشگیری می کنیم و هم چنین برای ارتقای سلامت اداری و پیشگیری از  سود جویی ها نیز اجرای این قانون لازم است.

وی در رابطه با منابع مالی اجرای این قانون اظهار داشت: قانون گذار به دولت تکلیف کرده که  تمامی درآمدهای حوزه کاداستر را برای اجرای آن پیش بینی کند اما تا امروز فقط ۲۰درصد از ۲۰ هزارمیلیارد ریال اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای این قانون تخصیص یافته است.   

سعادتیان با بیان این که تاکنون استخراج اطلاعات املاک، بایگانی های ثبتی و توزیع نرم افزار با تدابیر تخصصی و اعتبار اندک پیش رفته و اجرا شده است اظهار داشت: با توجه به کمبود نقشه بردار در سال های آتی بخش نقشه برداری از عرصه هم به بخش خصوصی واگذار می شود.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک برای حضور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.