مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نیروگاه ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: ساخت ۲ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی برای این خانوارها برنامه ریزی شده است.

مهندس علیرضا صبوری با بیان اینکه ۸۵۰ فضا برای ساخت نیروگاه خورشیدی در واحدهای مسکونی مددجویان مورد تایید اولیه قرار گرفته است افزود: در مرحله نهایی ۱۰ تیم متشکل از نمایندگان ۲ ارگان حمایت کننده، شرکت توزیع برق، بسیج سازندگی، بانک های عامل و سایر ارگان های ذیربط، فرایند تایید نهایی را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: در صورت تامین شدن تسهیلات، تا پایان سال ۵۰۰ نیروگاه مقیاس کوچک اجرایی خواهد شد و بقیه تعهدات تا پایان اسفند سال آتی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی مبلغ تمام شده برای ساخت هر نیروگاه  پنج کیلوواتی را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: بیشتر این مبلغ در قالب تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: ساخت این نیروگاه ها علاوه بر توسعه انرژِی های پاک، برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، ایجاد درآمد خواهد کرد و وزارت نیرو نیز متعهد شده که برق تولیدی این نیروگاه ها را به مدت ۲۰ سال خریداری کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی تعداد نیروگاه های پنج کیلوواتی این طرح در کل کشور را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: برای این تعداد، هفت هزار میلیارد ریال از محل سهم توزیع نشده کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی استان هستند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری جزو استان های با سطح درآمدی پایین در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.