معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بررسی های انجام شده در کشور، این استان، یکی از منطق با ظرفیت بالا برای اجرای صنایع خورشیدی است.

محمود قنبری اظهار داشت: خراسان شمالی با بهره مندی از ۳۰۰ روز آفتابی در سال ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی دارد و متوسط تابش خورشید، پنج تا ۶ کیلووات در مترمربع است.

وی افزود: با حمایت هایی که از سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی انجام می شود، ۱۵۰ سرمایه گذار برای اجرای پروژه های کوچک خانگی، مشخص شده است و شرکت توزیع نیروی برق، در حال پیگیری برای تحقق آن است البته شماری وارد مدار شده است.

قنبری اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان، بانک صادرات، تامین اعتبار تسهیلاتی برای اجرای پروژه های انرژی خورشیدی متقبل شده و در تبصره ۱۶ هم، تامین پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات با برخ ۴ درصد مورد توافق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای اجرای نیروگاه های کوچک پنج کیلوواتی تخصیص داده شده است افزود: در نشست هایی که داشتیم تلاش شده است تا متقاضیان این تسهیلات، که بیشتر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، به درآمد مناسب دست یابند و از این طریق اقساط وام را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بیشتر در روستاها اجرا می شود و برای اجرای هر نیروگاه خانگی پنج کیلواتی، ۴۰۰ میلیون ریال وام ارزان قیمت پرداخت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به تشوق و حمایت  دولت، شماری سرمایه گذار برای اجرای نیروگاه های کوچک، متقاضی شده اند و یک هلدینگ سرمایه گذاری هم در این باره اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت نیروگاه‌های برق خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید ۱۶.۸ درصد رشد یافته و اکنون میزان تولید برق نیروگاهی این استان به هزار و ۱۱۴ مگاوات رسیده است.

ظرفیت نیروگاه های این استان قبل از دولت دوازدهم ۹۵۴ مگاوات بود که با افتتاح ۲ واحد جدید این میزان به یکهزار و ۱۱۴ مگاوات افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.