محمد قنبری روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان مانه وسملقان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید در استان نظارت ها را افزایش داد تا کالا و اقلام مورد نیاز بدون مشکل و دلال بازی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: تا زمانی که در  استان سرمایه گذار جذب نشود و سرمایه گذاری انجام نگیرد تولید رونق پیدا نمی کند و وضعیت فعلی زمینه مساعدی را برای جولان دلالان می کند.

قنبری گفت: همه توان دولت برای رونق اقتصادی در کشور به کار گرفته شده است و در این استان هم با برگزاری نشست های مختلف کار گروه رفع موانع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران، زمینه را برای رونق ایجاد کرده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین در باره اختصاص ۹۰۰ میلیون دلار ارز در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اظهار داشت: برای عملی شدن آن با بانک ها، موسسات، شرکت های بزرگ و... موافقت نامه امضا شده است.

وی بیان کرد: در نشست های کارگروه رفع موانع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران مقرر شده تا ۸۰ درصد آورده توسط بانک ها و ۲۰ درصد توسط سرمایه گذارها برای اجرای پروژه در نظر گرفته شود که این فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران است.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاران بین المللی در آبانماه  امسال با همکاری شهرداری در مرکز استان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم با برگزاری این همایش بتوانیم سرمایه گذاران زیادی را در بخش های مختلف جذب کنیم.

وی با اشاره به مشکلات توزیع آرد در روزهای اخیر گفت: کمبود آرد در استان وجود ندارد و مشکلات پیش آمده به علت افزایش ۵ درصدی مسافران  بوده که به سرعت برطرف شد.

وی در ادامه همچنین بیان کرد: سال گذشته ۹۱ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که  از هنگام خرید تضمینی در سال جاری تاکنون ۱۵۵ هزار تن گندم خریداری شده و پیش بینی می شود این میزان به ۱۷۰ هزار تن هم برسد.

وی افزود: خراسان شمالی در بخش خرید گندم جزو ۵ استان اول کشور است که مانه وسملقان رتبه اول را در این زمینه دارد.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان هم گفت: امروز به مناسبت هفته دولت در این شهرستان تعداد ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیاردو ۲۳۸ میلیون تومان بعلاوه یک پروژه بزرگ نیروگاه تولید برق  به صورت متمرکز افتتاح شد.

محمود رضا معموری افزود: این پروژه ها در زمینه های طرح هادی، برق رسانی، اصلاح شبکه برق، افتتاح آموزشگاه های روستایی، ساختمان اداری و... است.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت ها در مانه و سملقان گفت: متاسفانه این شهرستان از گذشته به نحو مطلوب در بخش اعتبارات عمرانی و زیرساخت ها دیده نشده است.

وی مشکل راه ها، پل ها، ابنیه، کمبود آب شرب روستایی، ورزشی و درمان را از جمله مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

شهرستان ۱۱۰هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان پروسعت ترین شهرستان استان خراسان شمالی می باشد.
۷۱۸۳/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.