به صورت همزمان سه پروژه ی برقی فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت دانیال، فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت حسن درویشی و ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلو ولت چغازنبیل – دانیال در پست درویشی در شهرستان شوش افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، مدیرعامل این شرکت در این آیین که با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شوش در مجلس و مسئولین محلی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع در این سه پروژه ۲۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

محمود دشت بزرگ گفت: ظرفیت فاز اول پست دانیال ۵۰ مگا ولت آمپر و ظرفیت فاز اول پست درویشی ۳۰ مگا ولت آمپر است و در مجموع ۸۰ مگا ولت آمپر امروز برق شهرستان شوش افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پست های دانیال و درویشی به ۱۰۰ مگا ولت آمپر افزایش ظرفیت پیدا می کند، تصریح کرد: قرار دادهای توسعه این دو پست منعقد شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در فازهای بعدی ظرفیت هر پست به ۱۰۰ مگا ولت آمپر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: طول خط انتقال ۱۳۲ کیلو ولت دو مداره چغازنبیل- دانیال در پست درویشی ۱۷ کیلومتر مدار است و برای اینکه رینگ شبکه برق شوش تکمیل شود یک خط ۵۶ کیلومتری از پست درویشی به پست پیام دزفول با ارزش سرمایه گذاری پنج هزار و ششصد میلیارد ریال اجرا می شود.

دشت بزرگ با بیان اینکه در سه سال گذشته پنج ترانسفورماتور جدید در پست های برق شهرستان شوش نصب شده است، افزود: با افتتاح این دو پست بارگیری از تاسیسات برق این شهرستان که ۷۶ درصد بوده به ۶۰ درصد می رسد و با توسعه های آتی بارگیری به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند و پایداری شبکه برق شهرستان شوش برای چند سال آینده تضمین می شود.

استاندار خوزستان نیز در این آیین با تشکر از اقدامات انجام شده در صنعت برق استان، گفت: یکی از دغدغه های همیشگی سرمایه گذاران تامین برق مورد نیاز آنها بوده است که با اقدامات انجام شده در صنعت برق خوزستان و توسعه شبکه این مشکل به حداقل رسیده است.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه بعد از مشکلات ریزگردها و خاموشی ها به وجود آمده ۲۰ هزار میلیارد ریال در صنعت برق خوزستان سرمایه گذاری صورت گرفته یا در حال انجام است، تصریح کرد: با مدیریت علمی مدیران برق استان هر روز یک پروژه افتتاح می شود یا پایداری برق منطقه ای افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: اگر با همین روند و جدیت ادامه دهیم برای چند سال آینده مشکل پایداری شبکه برق استان برطرف و تامین برق برای سرمایه گذاری و مشترکین خانگی تضمین خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.