سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذار خارجی به دنبال سرمایه گذاری در کشور ها و مناطقی است که امنیت اقتصادی داشته باشد.
وی افزود: در مقابل تبلیغات مسموم که در خارج در زمینه امنیت های سرمایه گذاری در ایران انجام می شود باید تلاش کنیم تا فرصت های مناسب استان و کشور معرفی شود.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سرمایه گذاری ها در انتظار ثبات قیمت ها و بهبود وضعیت نوسان قیمت ها است.
مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته اکنون امن بودن ایران برای سرمایه گذاران اثبات شده است و به نظر می رسد فضا برای استقبال سرمایه گذاران تغییر یافته است.
بر اساس این گزارش، سال گذشته 200 هزار دلار سرمایه خارجی در خراسان شمالی جذب شده است اما امسال این رقم بسیار بوده است.
میرکریمی در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید بر لزوم شناسایی اهلیت سرمایه گذار گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در سرمایه گذاری باید اهلیت مالی و اقتصادی سرمایه گذار بررسی شود البته بعضا بررسی اهلیت مالی سرمایه گذار زمینه ساز بی رغبی برای سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: بعضا توان مالی سرمایه گذار کاملا محرز است و نام شرکت، برندی برای سرمایه گذاری موفق به شمار می رود اما زمانی که افراد ناشناخته وارد عرصه سرمایه گذاری می شوند باید اهلیت مالی آنان مشخص شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.
وی اظهار داشت: به طور مثال سرمایه گذاری برای پالایشگاه 100 هزار بشکه ای کال ایمانی نمونه این سرمایه گذاری ها است که بی نتیجه ماند.
مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: باید توان مالی سرمایه گذار بررسی شود اما این اقدام ظرافت خاصی دارد و باید گونه ای عمل کرد سبب فرار سرمایه ها نشود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.