علی قلی پور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۷ درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال ۹۸ در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده،  این در حالی است که در کشور ۴۶ درصد و در  سطح دنیا ۱۸ درصد از حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان بوقوع می پیوندد.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه های ساختمانی در استان گفت: این طرح از سال ۹۶ تا کنون در دست اجرا است و ماهی یک بار اجرا می شود.  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن شمار حوادث ناشی از کار بخش ساختمان در استان، ۳۰ درصد از بازرسی  از کارگاه ها، به بازرسی از این کارگاه ها اختصاص یافته است.  

قلی پور افزود: امسال، بیش از پنج هزار مورد بازرسی از کارگاه ها، انجام شده است که حدود هزار و ۸۰۰ مورد از این تعداد، معادل ۳۰ درصد از بازرسی ها، در کارگاه های ساختمانی بوده است.  

وی اظهار داشت: عامل وقوع ۴۰ درصد از کل حوادث ناشی از کار استان در سال ۹۸، سقوط از ارتفاع بوده،  این در حالی است که  ۸۰ درصد از حوادث ناشی از کار کارگاه های ساختمانی استان، مربوط به سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

رییس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: علت اصلی سقوط از پرتگاه ها و ارتفاع در کارگاه های ساختمانی استفاده نکردن از سامانه های مناسب کار در ارتفاع و  ایجاد نشدن جایگاه کار مناسب در زمان فعالیت در ارتفاع است.

وی گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در اثر سقوط، مربوط به آرماتوربندان است که از ابتدای سال تاکنون ۲۵ حادثه سقوط آرماتوربندان در استان گزارش شده است که در آن، سه تن جان باخته اند.

رییس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: شمار حادثه های ناشی از کار امسال نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.  

وی گفت: امسال پنج هزار و ۴۹۵ مورد بازدید از کارگاه ها انجام شده است که پنج هزار و ۷۷ مورد ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان داده شده است که ۴۲ کارگاه نیز به علت برطرف نشدن نواقص اعلام شده در مهلت مقرر به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال ۳۰ کارگاه ساختمانی ناایمن در استان پلمب شده است خاطرنشان کرد: این کارگاه های ساختمانی به علت بی توجهی به ابلاغیه های بازرسی کار و عدم رفع نواقص و ایرادها پلمب شده اشت.  

در خراسان شمالی ۱۰۴ هزار و ۸۳۵ نفر کارگر بیمه شده هستند که در ۳۳ هزار و ۹۸۶ کارگاه مشغول به کار هستند.

در این استان ۷۶ هزار و ۲۵۰ نفر کارگرمشمول قانون کار هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.