بهزاد بهلولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون، ۹ حلقه چاه منابع آب شهری و ۵۰ حلقه منابع آبی روستاهای شهرستان را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آب مصرفی شهرستان در حوزه کشاورزی است بیان داشت: ۲۱۹حلقه چاه، ۳۲ رشته قنات، ۴۷۵چشمه و ۲۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع هزار و ۶۴ منبع آبی در این بخش استفاده می شود.

وی منابع آبی حوزه صنعت و دام شهرستان را هم ۴۹ حلقه عنوان کرد و افزود: در بخش صنعت ۲۵ حلقه، دام و طیور ۲۰ حلقه و خدمات از ۴ حلقه چاه، منابع آبی شان را تامین می کنند.

۱۱ دشت در  استان  خراسان شمالی وجود دارد، از این تعداد سه دشت آزاد، سه دشت ممنوعه بحرانی و پنج دشت نیز بحرانی هستند که دشت فاروج ممنوعه بحرانی است.

مدیر شرکت آب منطقه ای شیروان و فاروج در ادامه گفت: میزان  بارندگی فاروج در سال زراعی امسال ۵۴.۱ میلی متر بوده که در مقابل با  ۸۶.۹ سال گذشته  با منفی ۳۷.۷ درصد  کاهش میزان بارندگی ها  مواجه هستیم.

وی با اظهار امیدواری برای افزایش بارندگی ها در ادامه فصل زراعی و جبران کمبودها افزود: میزان بارندگی در درازمدت هم در این بازه زمانی ۷۲.۶ میلی متر بوده که بیش از ۲۵.۵ درصد کاهش دارد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۲ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.