مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: کتابخانه عمومی شهری حصار و کتابخانه روستایی ارکان و گریوان با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار ساخته و تجهیز شده است.

علی محمد جهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتابخانه حصار با زیربنای ۴۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع ساخته شده که برای ساخت و تجیهز آن نیز هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: دو باب کتابخانه ارکان و گریوان نیز هر کدام با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع ایحاد شده اند که برای ساخت و تجهیز آنها ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: هم اکنون فضای کتابخانه های عمومی این استان ۱۹ هزار مترمربع است که با احتساب سه فضای جدید به ۱۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع می رسد.

جهانی تعداد کتابخانه های عمومی استان  را با احتساب کتابخانه های جدید ۷۰ باب عنوان کرد و افزود: در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۲.۴ متر مربع فضای کتابخانه ای داریم که متوسط کشوری در این شاخص کمتر از دو متر مربع است.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند افزود: ۸۰۰ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که به نوعی به ازای هر یک نفر جمعیت یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمال در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.