معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی روز سه شنبه گفت: باتوجه به اینکه در ماه های پایانی سال،  شهرداری ها نسبت به تخفیف صدور پروانه اقدام می کنند، برای تسریع در روند پاسخگویی به شهروندان، جلسات فشرده کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد، اسفراین، جاجرم، درق، شیروان و مانه و سملقان برگزار شد.

روزبه دادجو اظهار داشت: در کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد ۱۵ پرونده در خصوص مکاتبات صورت گرفته از طرف شهرداری بجنورد با اداره کل راه و شهرسازی مربوط به موضوع مختلف که عمدتا در خصوص گذربندی و تغییر کاربری و نحوه احداث بنا بود مطرح و تصمیم گیری شد،  همچنین در خصوص اولویت باز گشایی معابر مطابق طرح و لزوم اجرای طرح تفصیلی مصوب بررسی و تبادل نظر شد.

وی افزود: در نشست کمیسیون ماده پنج شهر شیروان نیز ۲۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد پنج مورد مربوط به گذربندی ها و تثبیت عرض گذر، سه مورد مربوط به درخواست افزایش تراکم، چهار مورد در قالب ۲ بند مربوط به اعتراض به سهم خدمات، ۱۱ مورد مربوط به درخواست تغییر کاربری با موضوعات تغییرکاربری از فضای سبز، باغ ها، فرهنگی و آموزشی به مسکونی است و ۲ مورد متفرقه بود.

وی همچنین به کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع در پاسخگویی به تغییرات الزامی معابر موضوع به کمیته فنی اهاله شد و ۱۴ پرونده در این جلسه مطرح شد که از جمله مهمترین موضوعات تغییر کاربری از تجاری به مسکونی و افزایش بنا بود و در کمیسیون شهر درق نیز یک موضوع که مربوط به تایید نقشه تفکیکی بود مطرح و تایید شد.

دادجو تصریح کرد: در کمیسیون ماده پنج اسفراین نیز ۱۵ پرونده که شامل تغییر کاربری، تثبیت گذر، بحث تغییر حد نصاب پارکینگ، حذف عقب نشینی در طبقات و تایید نقشه تفکیکی بود مطرح و بررسی شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: در کمیسیون ماده پنج مانه و سملقان ۱۸ پرونده مطرح شد.

وی گفت: چهار درخواست مربوط به اصلاح گذرهای موجود و پیشنهادی و ۲ پرونده مربوط به تغییر کاربری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی مجدد در کمیته فنی، نتیجه به شهرداری ابلاغ شود و یازده پرونده نیز در کمیسیون در خصوص افزایش بنا، افزایش سطح اشغال و حذف پارکینگ تجاری نیز مطرح و بررسی شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در این نشست با دو مورد آن مخالفت شد و بقیة موارد به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، هر هشت شهر مراکز شهرستانی و شهرهای ایور، درق، سنخواست و شوقان که تحت نظر اداره کل راه و شهرسازی هستند طرح تفصیلی دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.