حجت الاسلام علی خادمی روز دوشنبه در نشستی خبری، با اشاره به پاسداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در فعالیت این مبلغان، اظهار داشت: ۲۶۰ تن از این مبلغان از حوزه های علمیه قم و مشهد به استان می آیند و ۱۵۰ نفر نیز مبلغ بومی هستند که امسال ۲ مبلغ دینی هم از کشورهای نیجریه و هندوستان در کنار مبلغان داخلی به کار گرفته خواهند شد.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه ای که کشور با آن مواجه است و قرار گرفتن در جنگی همه جانبه با استکبار، باید در دهه فجر امسال بیش از هر سال دیگر برای معرفی دستاوردهای انقلاب تلاش کرد و به پیام‌رسانی آن پرداخت.

وی از اجرای ۲ هزار برنامه تا پایان دهه فجر در استان خبر داد و افزود: شبکه مساجد و ۱۵ پایگاه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی نقشی اساسی در اجرای این برنامه ها خواهند داشت.

حجت الاسلام خادمی، برگزاری همایش مشترک علمای شیعه و سنی و همایش بانوان با محوریت سبک زندگی، برگزاری محافل انس با قرآن، کارگاه های یکروزه سبک زندگی، تجلیل از چهره های قرآنی و جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را جمله برنامه هایی بیان کرد که در این دهه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین بار در این استان همایش موذنان که همراه با تجلیل از موذنان فعال است برگزار خواهد شد و همچنین با توجه به قرار داشتن در دهه دوم فاطمیه،  نشست های بصیرتی با محوریت تبیین فضائل حضرت فاطمه (س) نیز در بیش از ۱۰۰ مدرسه دخترانه استان برگزار می شود.

خادمی،  ایجاد ۱۶ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در مساجد را از دیگر برنامه های مهم این دهه دانست و گفت: با ایجاد این پایگاه ها امام جماعت مسجد، موظف به اقامه نماز در سه وعده و استقرار در همان محل است تا از این طریق هر منطقه به نوعی دارای یک سازمان تبلیغات اسلامی شود.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۲۰ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن در نواحی روستایی است.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.