عابدین عابدی‌مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمار بدون احتساب افرادی است که اعتراض های خود را مستقیم به شورای نگهبان ارسال کرده اند افزود: شکایت تمامی افراد در این شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی گفت: صلاحیت ۳۶ تن از داوطلبان استان برای نامزدی در این دوره از انتخابات تایید شد و صلاحیت ۸۸ نفر دیگر رد شده و یا احراز نشد.

عابدی‌مقدم اظهار داشت: در مجموع ۱۴۰ نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان نامنویسی کرده بودند که از این تعداد ۱۶ نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها، خود از حضور در این عرصه انصراف داده بودند.

وی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه استان افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد ۱۲ نفر انصراف دادند، ۲۰ نفر تایید و ۵۶ نفر نیز رد صلاحیت شده و یا احراز صلاحیت نشدند.

عابدی مقدم گفت: در حوزه انتخابیه شیروان سه نفر انصراف دادند، پنج نفر تایید شدند و صلاحیت ۱۸ نفر نیز رد شده و یا احراز نشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه انتخابیه اسفراین نیز یک نفر انصراف داد، ۱۱ نفر تایید شدند و صلاحیت ۱۴ نفر دیگر رد شده و یا احراز نشد.

عابدی مقدم اظهار داشت: بیشترین پرونده‌ های تخلف مطرح شده در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان استان برای نامزدی در انتخابات مجلس، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، رشوه و مراقبت نکردن در مسایل مالی بود.

وی تاکید کرد: وابستگی و گرایش به جریان های سیاسی در بررسی صلاحیت، رد و تایید داوطلبان هیچ تاثیری نداشته است.

وی افزود: بعد از تخلفات مالی افراد و مواظبت نکردن در مسایل مالی که بیشترین تخلف را در جریان بررسی صلاحیت ها شامل می شد، برخی موارد اخلاقی نیز در رد صلاحیت ها موثر بوده است اما در این روند با مسایلی از جمله عضویت افراد در احزاب غیر انقلابی و یا موارد امنیتی روبه رو نبوده ایم.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.  

در این دوره ۱۴۰ داوطلب برای نامزدی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان شمالی ثبت‌نام کردند.

۳۶ نفر هم در استان داوطلب نخستین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.