ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۱۴۰ نفر که در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین نامنویسی کرده بودند صلاحیت ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و یک نفر نیز در حوزه انتخابیه شیروان رد شده است.

وی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان در سه حوزه انتخابیه مزبور، ۷ نفر هم قبل از رسیدگی به صلاحیت ها، از داوطلبی برای نامزدی در انتخابات مجلس انصراف داده بودند.

حیاتی بیشترین انصرافی ها را مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد دانست و افزود: در این حوزه انتخابیه ۸۸ نفر نام نویسی کرده بودند که ۶ نفر آنان پیش از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف دادند و از میان ۲۶ داوطلب حوزه انتخابیه شیروان نیز یک نفر انصراف خود را از حضور در این عرصه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه اسفراین با ۲۶ داوطلب ثبت نام کرده برای تصاحب یک کرسی نمایندگی این شهرستان، هیچ یک از داوطلبان رد صلاحیت نشده و انصراف نیز ندادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با خودداری از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص جنسیت داوطلبان انصرافی و یا رد صلاحیت شده مجلس،  گفت: فرمانداران حوزه های انتخابیه استان، امروز دلایل رد صلاحیت ها را به صورت کتبی به داوطلبان مردود شده اعلام خواهند کرد و آنان نیز چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات های نظارت استان اعتراض کنند.

حیاتی افزود: بر اساس قانون هیات نظارت استان نیز ۲۰ روز فرصت دارد تا به این اعتراض ها رسیدگی و مراتب را به فرمانداران حوزه های انتخابیه اعلام کند.

در این دوره ۱۴۰ داوطلب برای نامزدی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان شمالی ثبت‌نام کرده‌ بودند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد که ۳۶ نفر نیز داوطلب نامزدی نمایندگی در این مجلس شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.