مجید باجلان پنجشنبه شب‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آسیب دیدن ۶۰۰ واحد مسکونی در آذربایجان بر اثر زلزله اظهار داشت: جبران خسارت این واحدها با کمک بنیاد مسکن در حال حل و فصل است.
وی افزود: تاکنون مستمری ۲ برابری به میزان حدود ۷۰ میلیارد ریال خارج از مستمری ماهانه به مددجویان این نهاد در استان های آسیب دیده سیستان و بلوچستان، آذربایجان، کرمان و هرمزگان پرداخت شده است که بیشترین آنها مربوط به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان است.

باجلان خاطرنشان کرد: همچنین بسته های غذایی به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شده و کمک‌های مردمی نیز در راه است.

 وی با اشاره به انجام اقدامات اولیه برای آسیب دیدگان حوادث طبیعی در کشور اظهار داشت: اقدامات بعد از سیل مهم تر است زیراکه باید آسیب ها شناسایی و برای آنهایی که دچار آسیب جدی هستند اقدامات لازم صورت گیرد.

باجلان از اولویت های مهم این نهادرا کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: مددجویان ما هیچ نگرانی در بحث سیل ندارند زیرا که همه چیز برای آنها تضمین شده و لوازم ضروری تامین و ساخت مسکن به صورت ویژه در حال انجام است.

 معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: این در حالی است که در سیل ۹۸ حدود ۲ هزار میلیارد ریال کمک های مردمی در قالب وجوه نقد و بسته های مواد غذایی از مردم و خیرین دریافت شد که همگی آنها در بین نیازمندان توزیع شد.

 وی افزود همچنین حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت از محل بیمه دریافت و به مددجویان پرداخت شد.

وی میران تعهد ساخت مسکن برای مددجویان سیل زده را حدود ۱۰ هزار فقره اعلام کرد و گفت: ۱۳ هزار فقره تعمیرات نیز داریم که همه آنها انجام شده است.

باجلان اظهار داشت: ساخت مسکن در این مناطق سیل زده استانهای مختلف در دستور کار ویژه این نهاد قرار دارد.

 وی یادآور شد: هم اینک در این استان حدود ۱۵۰۰ واحد از محل سیل خسارت دیده اند که با توجه به پراکندگی واحدها در مناطق محروم کار احداث آنها را سخت تر کرده است.
باجلان افزود: با توجه به روحیه جهادی تاکنون در خراسان شمالی ۵۰۰ واحد آماده تحویل شده است و تا خرداد ماه سال آینده نیز تمامی واحدها آماده و تحویل مددجویان داده می شود.
وی گفت بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار واحد خسارت دیده تمامی مددجویان کشور نیز تا ابتدای سال ۹۹ به اتمام رسیده و تحویل آنها خواهد شد.

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی برای بازدید از روند ساخت منازل سیل زده خراسان شمالی به ابن استان سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.