حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در نشست خبری رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران)  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی بر اهمیت،  توجه و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری تاکید کردند، هم اکنون تلاش ها در این استان در این راستا باید مضاعف باشد.

وی گفت: کانون ها باید فعالیت های فرهنگی و هنری و فرهنگ دینی را در تمامی مساجد تزریق و ترویج کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همایش کشوری و یا بین المللی بر محور مقاوم سازی فرهنگی و مقاومت اقتصادی با نگاه امام محمد باقر (ع) در سال آینده در این استان برگزار خواهد شد گفت: کانون ها باید در مقابل فرهنگ مهاجم مقاوم سازی کنند.

یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ مهاجم نباید فرهنگ دینی و ملی ما را به غارت ببرد افزود: امروز استکبار جهانی فکر، اندیشه، اعتقادات، اخلاق، غیرت ها را به غارت می برد، امروز آنا به نفت اکتفا نمی کنند.

وی از فعالان در کانون های فرهنگی و هنری خواست تا زمینه برای غنی سازی ارزش ها را فراهم کنند و گفت: همچنین باید فضای فرهنگی فضای مجازی را نیز به  دست بگیرد، باید در مقابل تهاجم جبهه قوی با پشتوانه محکم، فرهنگی و اعتقادی داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمنان هم اکنون جوانان را در فضای مجازی شکار می کنند افزود: این فضا که تهدید محسوب می شود باید فعالان کانون ها این حوزه را به فرصت تبدیل کنند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: در رویداد ملی فهما در سطح کشور ۹۶۰ هزار و ۱۳۴  فعالیت و در این استان هم ۹۸۲ فعالیت در سامانه به ثبت رسیده است.

هاشم شیرازیان افزود: همچنین ۱۴۰ طرح در حوزه روستایی و عشایری به ستاد کشور ارسال شده است، خراسان شمالی در پنج سال متوالی در کشور جزو رتبه های برتر در ارائه طرح های فرهنگی  و هنری بوده است، در طرح کتاب و کتابخوانی نیر رتبه اول را داشته ایم.

وی اظهار داشت: طرح پیوند مدرسه، مسجد و خانه این استان نیز ملی شد و هم اکنون در تمامی مساجد کشور برگزار می شود.  

۳۷۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی به ثبت رسیده است، باید تا برنامه ششم توسعه در تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون راه اندازی شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری بیش از یکهزار مسجد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.