حجت الاسلام «افشین کلات پور» روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل ستاد هماهنگی کانون مساجد کرمانشاه، برگزار شد، اظهارداشت: براساس هدف گذاری‌های انجام شده، تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری استان تا سال آینده به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آغاز طرح ملی فرهنگی هنری مساجد ایران(فهما) اشاره کرد و گفت: براساس این طرح که از ابتدای پاییز امسال آغاز در ۲۵ هزار کانون مساجد کشور آغاز شده است برنامه های ستاد مرکزی کانون مساجد ابلاغ خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد کرمانشاه با بیان اینکه این برنامه ها براساس فرهنگ مردم کرمانشاه بومی سازی می شوند، یادآور شد: در این سامانه بستری ایده پردازی توسط کانون‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

کلات پور با بیان اینکه ۵۶۲ مسجد دارای کانون‌های فرهنگی و هنری کرمانشاه به سامانه فهما متصل شده اند، گفت: ارتقا فعالیت‌های قرآن و عترت، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های هنری ادبی، غنی سازی اوقات فراغت از رده سنی نونهالان تا جوانان، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و فضای مجازی از دیگر محورهای این طرح ملی هستند.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه با اجرای طرح فهما بسیاری نقاط ضعف کانون های مساجد کرمانشاه شناسایی و برخی از آنها برطرف شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: شورای هماهنگی سیاستگذاری فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، معاونت استاندار کرمانشاه و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.