سرپرست فنی سومین مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: اردوی آماده سازی این تیم از امروز تا ۲۷ دی ماه در شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی خواهد بود.

الیاس امیرآبادی افزود: مابقی تیم ها نیز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از امروز وارد کشورمان شده و در استان های مختلف اردو می زنند.

وی زمان پذیرش تمامی تیم ها در بجنورد را از تاریخ  ۲۸ دی ماه اعلام کرد و اظهار داشت: ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز ۲۹ دی ماه نیز وزن کشی این دوره از مسابقات انجام و ساعت ۱۸ همان روز کلینیک مربیان و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه نیز کلینیک داوران (نشست هم‌اندیشی) برگزار می شود.

امیرآبادی افزود: مسابقات تیمی زورخانه ای و سنگ گیری روی تشک نیز صبح روز ۳۰ دی ماه برگزار و ساعت ۱۶ تا ۱۷ همان روز مسابقات تیمی و هنرهای فردی و ساعت ۱۸ تا ۲۰ مسابقات هنرهای فردی و سکوی رشته تیمی را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین ساعت ۹ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز یکم بهمن ماه مسابقات مهارت های فردی و کشتی پهلوانی و ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ ادامه مسابقات کشتی پهلوانی و مهارت های فردی و سکوی مهارت های فردی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ساعت ۹ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز دوم بهمن ماه نیز مسابقات کشتی پهلوانی و ساعت ۱۶ تا ۳۰ دقیقه تا ۱۸ فینال کشتی و مراسم پایانی و سکوی کشتی را خواهیم داشت.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین برنامه ریزی لازم شده تا در صورت نیاز تیم های خارجی به اردو در زورخانه های استان ساماندهی شوند.

وی افزود: تاکنون ۴۵ کشور برای شرکت در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور ۳۵ کشور قطعی شده است.

امیرآبادی با بیان اینکه ورزشکاران این کشورها در رده تیمی و انفرادی با یکدیگر مسابقه می دهند، اظهار داشت: تیم های شرکت کننده از کشورهای بنین،  اوگاندا، تانزانیا، کنیا، زیمباوه، نیجریه، گواتمالا و کوبا،  بنگلادش، افغانستان، اندونزی، پاکستان، مالزی، نپال و فیلیپین،  آذربایجان، بلاروس، چین تایپه،  اوکراین، مولداوی، روسیه، ترکیه و گرجستان،  عراق، هند، قرقیزستان، سنگاپور، آلمان، تاجیکستان، لهستان، صربستان و اروگوئه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران کشورهای کامرون، قزاقستان، ازبکستان، کره جنوبی، آرژانتین، اکوادور، کاستاریکا، لاتویا، استونی و لیتوانی نیز در فهرست حاضران در مسابقات قرار دارند.

سرپرست فنی سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود: مسابقات مهارت های فردی  ورزش های زورخانه ای در رشته‌های چرخ چمنی،  چرخ تیز، کباده، سنگ، میل گیری سنگی و میل بازی و مسابقات کشتی پهلوانی در اوزان مختلف ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و مثبت ۹۰ خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حتی ریالی از بودجه استان و هیات برای مسابقات هزینه نمی شود، تصریح کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم چند تن از ورزشکاران بومی استان را در تیم کشورمان داشته باشیم.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیست و نهم دی ماه تا دوم بهمن ماه به میزبانی خراسان شمالی در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.