مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها، برای شناسایی تمام بازماندگان از تحصیل اقدام شد و مداخله منزل به منزل، برای بازگشت این کودکان به مدرسه در حال انجام است.  

ملیحه یغمایی اظهار داشت: امسال ۲۳۷ کودک با نیاز ویژه نیز که از حضور در کلاس درس بازمانده بودند، شناسایی و برای جذب آنان در آموزش و پرورش استثنایی اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نشانی از ۵۰ کودک با نیازهای ویژه استان در دست نیست که البته پیگیری های لازم در این زمینه با همکاری اداره کل ثبت احوال انجام می شود.  

وی افزود: تا ابتدای سال تحصیلی جاری، ۵۶۰ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، هنوز شناسایی نشده و نشانی از آنان در دست نبود اما با اقدامات انجام شده، این رقم اکنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.  

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در مرحله اول از طریق اداره کل ثبت احوال و سپس از طریق خانه های بهداشت روستایی، برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه علت حضور نیافتن حدود ۱۰۰ نفر از کودکان، فوت اعلام شده است، گفت: تلاش داریم تا این آمار با اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و ثبت احوال تطبیق داده شده و نهایی شود.  

بر اساس شنیده ها، برخی از خانواده های روستایی، برای دریافت یارانه فرزند خود، نسبت به ثبت واقعه فوت کودکشان اقدام نکرده اند.  

یغمایی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جاری، حدود هزار و ۴۰۰ دانش آموز دوره متوسطه از تحصیل و حضور در کلاس های درس بازمانده اند، گفت: تا کنون ۲۰ درصد از این دانش آموزان جذب مدرسه شده اند.  

وی افزود: اکنون، در روستاها، دهیاران می دانند کدام کودک بازمانده از تحصیل است و تلاش داریم تا این افراد در مدرسه جذب شوند، اما مشکل مهم تر نگه‌داشت آنان است.

یغمایی با بیان اینکه بازگرداندن دانش آموزان، بدون کمک اعتباری از کشور محقق شده است، خاطرنشان کرد: برای نگهداشت دانش آموزان در مدرسه، باید موانع بازماندن از تحصیل شناسایی و مرتفع شود.  

وی، مختلط بودن مدارس، مشکل خانواده ها در تامین هزینه سرویس مدارس روستایی، فقر مالی و مسائل فرهنگی را از جمله علل ترک تحصیل و بازماندن کودکان استان از حضور در مدرسه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: امسال ۱۵ هزار بسته میان دانش آموزان بی بضاعت استان توزیع شد و تلاش داریم تا توزیع این بسته ها در آستانه نوروز، انجام شود تا دانش آموزان در کلاس درس بمانند.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و مردم این استان به لحاظ درآمد سرانه خانوار، وضعیت مناسبی ندارند.  

در خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه در حال تحصیل هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.