استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نهادهای نظامی و انتظامی، ادارات کل، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و شماری از شخصیت های حقیقی و حقوقی با پیام‌های تسلیت و بیانیه هایی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ترور وحشیانه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرده و داعیه دغدغه های حقوق بشری و ضد تروریست بودن آمریکا را ادعایی واهی خواندند که حتی دوستان آمریکا نیز آنرا باور ندارند.

دانشگاه بجنورد به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه ای، با محکوم کردن این اقدام تروریستی آمریکا و تسلیت به مردم، نوشت: شهید حاج قاسم سلیمانی، سرباز اسلام و مدافع امنیت مردم مظلومی بود که او را ملجا و پناهگاه خود می دانستند و سردار شهید نیز چه باشکوه، خون مقاومت را در رگ‌های ملت‌های مظلوم منطقه جاری ساخت؛ خونی که به زودی شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود.

در بخش دیگری از بیانیه دانشگاه بجنورد آمده است: همگان واقفند که تلاش مجاهدانه شهید و یارانش در مبارزه با داعش، سایه شوم افراطی‌گری و تروریسم را از بلندای سر مردمان منطقه خاورمیانه محو نمود و ایشان را از آینده‌ای دهشتناک نجات داد.

این بیانیه افزوده است: بی‌شک اقدام مذبوحانه داعیان حقوق بشر و مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم در کاربست تروریسم دولتی بدون مرز که معارض با قواعد پذیرفته شده نظم جهانی و از بین برنده‌ آرامش زندگی انسانی است، نخواهد توانست مبارزه آزادی‌خواهان جهان را از مسیر حق‌طلبی و عدالت‌خواهی منحرف کند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در پیامی که به نمایندگی از جهادگران عرصه اقتصادی منتشر کرد، شهادت مجاهد مخلص شجاع خستگی ناپذیر سردار حاج قاسم سلیمانی را که پس از سال ها دفاع از دین الهی و امنیت ایران با اقدام ددمنشانه دشمن به درجه رفیع شهادت نایل آمد را به پیشگاه امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان و همرزمان آن شهید والامقام و ملت سرفراز ایران تسلیت گفت.

اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در بیانیه خود سردار سپهبد قاسم سلیمانی را نه یک شخص که یک جریان فکری خواند و در بخشی از آن چنین درج کرد: امروز جریان فکری این سردار بزرگ در تمام مرزهای جهان اسلام جاری است و نام او با عزت اسلام و ایران پیوند خورده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حرکت شیطان بزرگ و ایادی دست نشانده اش باعث شد تا ملت ایران امروز عزادار از دست دادن این مرد بزرگ شوند اما آمریکا باید اطمینان داشته باشد که خون به ناحق ریخته این انسان پاک و همرزمانش در رگ های مردمان این سرزمین جریان یافته و از دل آن هزاران سردار سلیمانی پدیدار خواهند شد که انتقام این اسطوره مجاهدت را از استبداد گرفته و راه این شهید را تا پیروزی نهایی استمرار خواهند داد.

اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در پیام تسلیت خود، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و افزوده است: سرباز ولایت و امت اسلامی پس از عمری مجاهدت در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و حریم اهل بیت (ره) به شهادت رسید.

اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در پیامی شهادت جانگداز سردار رشید اسلام را تبریک و تسلیت گفته و افزوده است: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بار دیگر چهره حقیقی سردمداران تروریسم جهانی و هم پیمانانشان را به نمایش گذاشت.

در ادامه این پیام آمده است: بدون شک این حادثه تروریستی تجلی استیصال و درماندگی نظام سلطه از تقویت جبهه مقاومت اسلامی است.

شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، شهادت آن بزرگوار را آغازگر حرکتی خواند که در آن مبارزه و مقابله با آمریکا در همه زمینه های نظامی، سیاسی، بین المللی و علمی و فناوری را بسیار افزونتر از قبل می کند و انقلاب اسلامی را یک گام به جلو می برد.

اتاق اصناف بجنورد نیز به نمایندگی از بازاریان این استان اعلام کرد: سردار رشید سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود رسید و بدخواهان او غافل هستند که شهادت در راه خداوند کوچکترین پاداش این مرد الهی است.

در بخشی از بیانیه این نهاد آمده است: بی شک همانگونه که رهبر عظیم الشان ایران اسلامی فرمودند به حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این واقعه آلودند.

شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی نیز در پیامی شهادت سرافرازانه سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و افزوده است: سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت (ع) و سرافرازی نام ایران عزیز، به شهادت رسید.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش را تبریک و تسلیت گفت و افزود: بدون تردید به برکت خون شهیدانی چون سپهبد قاسم سلیمانی، خط روشن اسلام محمدی به دست تربیت یافتگان مکتب خمینی(ره) استمرار خواهد یافت.

شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان شمالی نیز در بیانیه ای شهادت سردار سلیمانی را به عنوان واقعه ای تلخ تسلیت گفته و افزوده است: سردار بزرگ و پرافتخار اسلام در راه برقراری صلح در جهان اسلام آسمانی شد و او الگوی مردانگی، وفاداری سربازی خالص، مردی بی ریا و مرید و تسلیم محض خدا و وفادار به رهبری و ملت های مظلوم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، استاندار این استان شهیدپرور، سپاه حضرت جواد الائمه (ع) تیپ ۱۳۰ ارتش، فرماندهی انتظامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علمای اهل سنت و مدارس علمیه شیعه و سنی در خراسان شمالی،  خانه مطبوعات، جهاد دانشگاهی، دانشگاه های کوثر و آزاد اسلامی، نمایندگان خراسان شمالی در مجلس نیز در بیانیه ها و پیام هایی اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کردند.  

مردم شهیدپرور بجنورد و دیگر شهرستان های این استان نیز دیروز و امروز در میان دریایی از بهت و اندوه، با برگزاری مراسم هایی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم کرده و بر گرفتن انتقام آن شهید عزیز و ادامه راه او تاکید کردند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.