مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی روز شنبه اظهار داشت: هنرمندان، طرح های پیشنهادی را تا انتهای دی‌ماه به این اداره کل ارائه کنند.

علی قلی زاده افزود: در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور رییس سازمان سواد آموزی برگزار شد؛ پیشنهاد حمایت از ساخت فیلم سینمایی در استان ارائه شد که معاون وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داد در صورت وجود طرح مناسب، از ساخت فیلم سینمایی با محوریت این استان حمایت خواهد شد.

وی افزود: استاندار خراسان شمالی هفته گذشته با تشکیل شورای مشورتی هنرمندان اعلام کرد که از طرح های کاربردی هنری که در سطح ملی و بین المللی با محوریت خراسان شمالی اجرا شود، حمایت خواهد کرد.

قلی زاده با اشاره به توجه استاندار خراسان شمالی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه استانی صدا و سیما افزود: استاندار، فرصتی ۱۰ روزه برای پیگیری تهیه بسته قوی رسانه ای و فرهنگی تعیین کرده و رویکرد وی این است که آثار هنری تاثیرگذاری بهتری بر آحاد جامعه به ویژه طبقه محروم و روستایی دارد.

وی اظهار داشت: در این زمینه با بهره مندی از ایده های هنرمندان می توان برنامه های جذاب تری برای جذب بی سوادان به امر سواد آموزی داشت.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی افزود: با رایزنی مسوولان ارشد استان با نهادهایی که تمایل به ارائه سفارش دارند می توان آثار ارزشمندی با مسوولیت هنرمندان استانی تولید کرد.

سازمان سواد آموزی کشور پیش از این از ساخت یک سریال تلویزیونی با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال حمایت کرده است.  

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۲۷ هزار نفر بی سواد دارد.

۴۴ درصد جمعیت این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.