مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: از این میزان کود توزیعی سهمیه ۹ ماهه که هم اکنون به اتمام رسیده است، هشت هزار و ۲۰۰ تن برای کشت پاییزه غلات در بین کشاورزان استان بوده است.

محسن نظام دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در مراحل پایانی کشت پاییزه هستیم و تنها بخش محدودی از مناطق دیم استان باقی مانده که کود مورد نیاز این اراضی هم تحویل شده است.

وی گفت:  ۶۰۰ تن کود فسفاته خریداری شده است که در فصل زمستان بین عاملان توزیع در سطح استان توزیع می شود.

نظام دوست اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۲۰۰ تن کود اوره نیز از شرکت پتروشیمی خراسان شمالی تامین شده است که این میزان نیز توزیع می شود.

وی با بیان اینکه کمبود کود فسفاته نداریم افزود: اما به علت وارداتی بودن، مشکلاتی در ترخیص وجود داشت که آن هم برطرف شده است.  

 نظام دوست  با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و تامین عناصر غذایی در خاک باید طبق استانداردها از انواع کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود افزود: هم اکنون کشاورزان این استان نسبت به میانگین کشور کود کمتری در کشتزارها استفاده می کنند.

وی گفت: اگر خاک فقر عناصر غذایی داشته باشد باید از انواع کود طبق نظر کارشناسان برای بهبود خاک استفاده کرد.

در گندم آبی به ازای هر هکتار ۱۵۰ کیلوگرم کود اوره و در جو آبی به ازای هر هکتار ۱۰۰ کیلو گرم کود اوره به صورت سرک استفاده می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.