رضا رضایی، روز یکشنبه در آیین گشایش باشگاه های جام کتابخوانی شیروان، ثبت این تعداد کتابخوان را اتفاقی نادر خواند و اظهار داشت: باشگاه های کتابخوانی از سال ۹۵ فعال شده که برگزاری جلسات تسهیل‌گری منجر به این اتفاق بزرگ شده است.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۰ ابلاغ تسهیل‌گری و ثبت ۱۲۰ تسهیل‌گر در شهرستان شیروان گفت: ثبت باشگاه کتابخوانی ابتدای کار است و باید دانش آموزان در جشنواره های کشوری تولیدات خود را به ثبت برسانند.

رضایی افزود: اعضای گروه های جام کتابخوانی می توانند با ۵۰ درصد قیمت، برای خود کتاب تهیه کنند چرا که این طرح مطالعه شده و پویا است و ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این شهرستان اهدا می شود.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان در سالیان اخیر در زمینه کتاب و کتابخوانی رشد خوبی داشته به طوری که از رتبه آخر سرانه مطالعه، هم اینک به رتبه یک کشور رسیده و در سرانه کتاب نیز جزو استان های برتر کشوری هستیم.

رضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان افزود: امسال ۱۲ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه استانی خراسان شمالی به فروش رفت که نسبت به سال های قبل از آن رشدی ۲.۵ برابری داشته است.

باشگاه های جام کتابخوانی با حضور جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسوولان شیروان و شماری از دانش آموزان و معلمان این شهرستان در سالن فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان برگزار شد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.