محمدعلی شجاعی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان با انتقاد از این بی‌مسوولیتی،  اظهار داشت: این در حالی است که صنایع بزرگ دیگر استانها به وظیفه خود در راستای مسوولیتهای اجتماعی عمل کرده و حتی برای خدمات دادن به مردم منطقه راه و بیمارستان می سازند.

وی افزود: صنایع این استان گویا اصرار دارند که به هیچ وجه در کارها مشارکت نکنند و ما نیز آنها را به حال خود رها کرده و هیچ کمکی از آنها نمی خواهیم.

سفرهای راهیان نور، درک دانش‌آموزان را بالا می‌برد 

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت سفر معنوی راهیان نور، گفت: دانش آموزان در این سفرهای معنوی، حاصل رشادت، جانفشانی و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا را دریافته و به درکی والا از آن می رسند که این امر بر نگاه و اندیشه آنان تاثیری مثبت و ماندگار می گذارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ستاد پشتیبانی برای راهیان نور، خواستار مشارکت همه بخش ها در این امر شد و افزود: این امر مهم باید در اولویت کاری مسوولان دستگاه های اجرایی و به ویژه ارگان های متولی قرار گیرد.

شجاعی افزود: مشکلات و نیازهای عمرانی اردوگاه استان در جنوب کشور باید بررسی شده و با جلب کمک خیرین نیکوکار نسبت به رفع آن اقدام شود که در این خصوص باید اتاق بازرگانی، اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دیگر بخش ها نیز یاری برسانند.

اعزام ۴ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به مناطق نور

مسئول سازمان اردویی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: چهار هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه این استان در قالب اردوهای راهیان نور امسال به مناطق عملیاتی سابق جنگی در جنوب کشور اعزام می‌شوند.

رسول نکوئیان اظهار داشت: تاکنون چهار کاروان شامل ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر به این مناطق اعزام شده اند و مابقی تا پایان سال طبق برنامه اعزام خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته نیز حدود چهار هزار دانش آموز پسر و دختر این استان در سفر معنوی راهیان نور شرکت کرده بودند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان از مناطق بیت المقدس، فتح المبین، شلمچه، اروند کنار، خرمشهر و آبادان دیدن خواهند کرد و همچنین در برنامه رزم شبانه شرکت می کنند.

مسئول سازمان اردویی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: اردوهای راهیان نور یکی از اثرگذارترین اقدامات فرهنگی در حوزه دانش آموزی است که می تواند ادامه حرکت در مسیر تحقق ارزش ها و آرمان های شهدا را ضمانت کند.

وی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور، حدود یک هفته به طول می انجامد.  

در خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.

در این استان افزون بر ۳۰۰ هزار بسیجی نیز وجود دارد که در قالب اقشار مختلف سازماندهی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.