رمضانعلی حیدری خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار داشت: هم اینک یک‌هزار شهر کشور سالن سینمایی ندارد که به همین منظور ۲۰۰ سالن از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی سینما نسبت به سال ۹۲ بهتر و با اقبال مردم مواجه شده است گفت: در این سال میزان فروش بلیت سینما ۳۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال رسید.

حیدری خلیلی افزود: همچنین تعداد مخاطبان در سال ۹۲ از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است اما، همچنان با شرایط ایده آل  فاصله زیادی داریم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: سینماهای قدیمی که هم اینک فعال و نیمه فعال هستند اگر بخواهند نوسازی کنند طرح خود را به سازمان سینمایی ارائه می دهند و در شورای فنی مورد بررسی قرار می گیرد و آن بخشی که مورد تایید قرار گرفت تا یک سوم از هزینه های بازسازی را به صورت کمک بلاعوض پرداخت می کنیم.

حیدری خلیلی افزود: هر سال باید ۱۰۰ سالن سینمایی در کشور ساخته شود که  در سال های ۹۷ و ۹۶، ۲۰۰ سالن به مجموعه سالن های کشور اضافه شده است.

وی گفت: تا پایان سال ۹۷، تعداد سالن های فعال در کشور به ۵۹۵ سالن رسیده که پیش بینی می شود که در سال ۹۸، حدود ۱۰۰ سالن دیگر به مجموعه سالن ها سینمای کشور اضافه شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری امروز برای شرکت در آئین انعقاد تفاهم نامه ساخت بیست و یکمین پردیس سینمایی امید کشور  با شهرداری شیروان به این شهر سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.