رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی روز شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان، گفت: بر اساس گزارش های رسیده،  تاکنون ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال از تعهدات سفر سال های ۹۴ و ۹۸ رئیس جمهوری به استان تخصیص یافته است.

حسن پارسی‌پور اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به تعهدات سفر امسال رئیس جمهوری و مابقی از تعهدات سفر سال ۹۴ وی به استان است.  

وی با بیان اینکه تعهدات مانده از سفر سال ۹۴ رئیس جمهوری به استان هم پیگیری و انجام می شود، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان تامین پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این استان مصوب شد که سهم امسال از این اعتبارات، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بود و سال آینده نیز قرار است ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شود.  

وی گفت: علاوه بر آن سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال هم از منابع صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یافته که بر این اساس در مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان برای پروژه ها، ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به تاکید دولت بر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان تا پایان سال ۹۹، افزود: پروژه های مهم استان شامل اتصال خراسان شمالی به خط ریلی با اجرای راه آهن جوین- اسفراین، تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان، مجتمع های آبرسانی و نیز پروژه های بخش آب و فاضلاب است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در حوزه اعتبارات تملکی، بخش زیادی از تخصیص ها به دستگاه های استان ابلاغ شده است.  

رضا رجب زاده اظهار داشت: بخشی از اعتبارات به استان و بخشی هم به صورت مستقیم در سطح ملی به وزارتخانه ها ابلاغ شده است.

وی، رشد فیزیکی اجرای برخی پروژه ها را مطلوب خواند و تصریح کرد: تلاش داریم برخی پروژه ها برای دهه فجر امسال به بهره بردای برسد اما تمام پروژه ها تا پایان سال ۹۹ به سرانجام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: برای تحقق مصوبات سفر، نیاز است تا مدیران در استان پیگیری لازم را داشته باشند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست در باره وضعیت تفاهم‌نامه های پیگیری شده در سفر رئیس جمهوری گفت: در این سفر ۱۷ تفاهم نامه مطرح شد که البته چهار مورد از این تعداد، به عللی امضا نشد.

محمود قنبری اظهار داشت: ۲ مورد از تفام نامه هایی که به امضا رسیده بود هم به علت تغییر در مدیریت ها، نیاز به پیگیری دوباره دارد.

وی گفت: ارزش ریالی تفاهم نامه ها ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که به همین میزان نیز باید اعتبار ارزی برای آنها تامین شود.

کاروان دولت تدبیر و امید، ۲۳ تیرماه امسال به خراسان شمالی سفر کرده بود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.