بهمن شیردل روز شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در فصل کار، معمولا جمعیت روستاها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که باید تخصیص سهمیه آرد نیز متناسب با جمعیت آنها صورت گیرد تا مشکلی پیش نیاید.

وی بر نظارت هرچه بیشتر بر نانوایی‌ها تاکید کرد و افزود: حتی در بازدید از سطح روستاها مشاهده شد که برخی از نانوایی ها تنها ۲ تا سه روز در هفته نان پخت می کنند که این امر مسائل و مشکلات زیادی را برای اهالی روستا ایجاد می کند.

شیردل با بیان اینکه حداقل امکانات باید در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: دستگاه های مسئول و مربوط باید نظارت بیشتری بر سهمیه اختصاصی آرد نانوایی ها داشته باشند و همچنین بر نحوه پخت و ساعت کاری آنها نیز نظارت کنند تا کم کاری از سوی آنان موجب گلایه مندی و نارضایی مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه نشود.

کمبود آب در ۳۷ روستای بجنورد  

سرپرست فرمانداری بجنورد با بیان اینکه هم اکنون ۳۷ روستای این شهرستان مشکل کمبود آب دارند، گفت: در برخی از روستاها مردم برای تهیه آب آشامیدنی سالم به سختی افتاده اند.

وی بر ضرورت بالا بردن رضایت اجتماعی تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات مردم می تواند این رضایت را بالا ببرد.

وی با انتقاد از برخی دستگاهها گفت: برخی شهروندان برای رفع مشکلات خود به فرمانداری مراجعه کرده و معتقدند که مشکل آنان در دستگاه ها رسیدگی نمی شود که این امر بسیار آسیب زا است.

شیردل بر رفع مشکلات معلولان، به ویژه نابینایان تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی ورودی اماکن عمومی و ادارات، جا به جایی رایگان این قشر در مسافرت های درون شهری باید در اولویت کار دستگاه های مربوط قرار گیرد.

فرار مالیاتی باید به حداقل برسد

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به بسته شدن بودجه دو سال آینده کشور بدون نفت گفت:

تنها اتکای بودجه کشور تاکنون نفت بود و همین موجب شده بود که با کوچکترین مشکل در بودجه ریزی دچار مشکل شویم و حال آنکه کشورمان درآمد زیادی دارد و نباید تنها به نفت متکی بود.

علی قربانی بر ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: باید پایه های مالیاتی گسترش یابد و هیچ بنگاهی، به ویژه بنگاه های اقتصادی بزرگ از دادن مالیات طفره نروند.

وی اظهار داشت: دولت ساختمان ها و املاک زیادی در اختیار دارد که باید بخش مازاد آن را بفروشد.

قربانی با اشاره به تصویب هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در جریان سفر امسال ریاست جمهوری به استان، برای پروژه های بزرگ خراسان شمالی، در سال های ۹۸ و ۹۹، به اجرایی نشدن طرح توسعه پتروشیمی خراسان (پروژه جی. تی. پی. پی) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح علیرغم کلنگ زنی تاکنون اجرایی نشده که اکنون تلاش داریم این طرح اجرایی شود.

این نماینده مجلس به افزایش قیمت برنج نیز اشاره کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان، واردات برنج خارجی ممنوع شد که متاسفانه برخی از سودجویان با انبار کردن این کالا موجب گرانی آن در سطح بازار را فراهم آوردند.

حوزه توانبخشی بهزیستی اعتبار ندارد

رئیس اداره بهزیستی بجنورد نیز گفت: پارسال ۱۳۰ میلیارد ریال برای حوزه توانبخشی شهرستان اعتبار اختصاص یافت اما برای سال جاری تاکنون هیچ اعتباری در این خصوص منظور نشده  که این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

مریم شجاعی با بیان اینکه هر سال اعتبارات بهزیستی کمتر می شود گفت: مددجویان این نهاد حمایتی در حوزه درمان به کمک بیشتری نیاز دارند اما اعتبارات این حوزه کم شده و بیشتر اعتبارات نیز به فعالیت های تخصصی سوق داده شده است.

وی اظهار داشت: اکنون چهار میلیارد ریال فاکتور درمانی روی دست بهزیستی مانده و دلیل نبود اعتبار نتوانسته ایم آنرا پرداخت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.