نیره پیروزبخت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: در سال ۹۵، ۵۰۰ هزار تن ذرت وارد کشور شده بود که آزمایش بسیار دقیق بر روی این محصول انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتیجه آزمایش ها، ۳۵۰ هزار تن از این ذرت ها، گواهی انطباق گرفته و آلودگی ندارد، از این رو اجازه داده شده است تا به داخل کشور وارد شود اما آلودگی به نوعی سم، در ۱۴۰ هزار تن از این ذرت ها شناسایی شده است که این میزان، هنوز در گمرک است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: تا زمانی که کالا در گمرک است، به معنای این است که وارد کشور نشده است.

پیروزبخت گفت: این سازمان، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دولت پیگیر این موضوع هستند و اعلام می کنیم که حتی یک کیلوگرم ذرت آلوده وارد چرخه مصرف نشده است. 

وی در پاسخ به این سوال که ذرت ها ممکن است تحت برخی فشارها وارد کشور شود اظهار داشت: سلامت مردم، خط قرمز فعالیت های ما است و از طرفی، کسانی که گفته می شود که در این زمینه فشار وارد می کنند، در همین جامعه زندگی می کنند و خانواده آنان از همان محصولات استفاده می کنند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: این سازمان، کاری با فشارها ندارد و در برابر آن مقاوت می کند، به هیچ عنوان اجازه ورود کالای بی کیفیت را نمی دهد. 

پیروزبخت در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حدود ۳۳ هزار و ۸۰۰ سند استاندارد تدوین شده است گفت: از این تعداد، هزار و ۸۰۰ کالای داخل مشمول استاندارد اجباری است.

وی با بیان اینکه نظارت بر روی کالای وارداتی زیاد است، تصریح کرد: برای واردات کالاها هم هزار و ۷۰۰ ردیف تعرفه تدوین شده است که هر تعرفه، تعداد زیادی کالا را در بر می گیرد.

وی در باره کمبود نیرو در سازمان ملی استاندارد گفت: در سال های اخیر با خروج نیروهای بازنشسته، با کمبود نیروی انسانی روبه رو شده ایم که تلاش داریم این مشکل با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، کاهش یابد. 

رئیس سازمان ملی استاندارد در باره وضعیت توقف خودروهای بی کیفیت گفت: برنامه ها برای اعمال این توقف، شنبه آینده مشخص می شود. 

پیروزبخت تصریح کرد: قرار است روز شنبه هفته آتی در نشست شورای عالی استاندارد، تعداد و اسامی دقیق خودروها برای توقف تولید و البته برنامه زمانی برای آن مشخص شود. 

وی گفت: به قطع، پراید و پژو ۴۰۵ در لیست توقف تولید قرار دارد اما جزئیات آن باید روز شنبه مشخص شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در باره کیفیت بنزین در سطح کشور گفت: بنزین، هیچ مشکلی ندارد و اکنون سوخت با کیفیت و استاندارد در کشور عرضه می شود.

وی  برای شرکت در آیین تجلیل از برترین های حوزه استاندارد به بجنورد سفر کرده است. 

در این آیین هفت نفر از برگزیدگان در این آیین قدردانی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.