رئیس دانشگاه بجنورد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی وضعیت دانش آموخته‌ها را رصد می‌کند اظهار داشت: هدف از این طرح انجام مطالعات تعیین وضعیت اشتغال رشته‌های مختلف دانشگاهی است تا بر اساس آن بتوان ظرفیت بهینه پذیرش دانشجو را برای سال های آینده مشخص کرد.

دکتر احمد محقر با بیان اینکه دانشگاه بجنورد از سال ۸۴ پذیرش دانشجو داشته است، افزود: در این طرح تمامی دانش آموخته‌ها از نظر جنسیت، اشتغال، ادامه تحصیل، نوع رشته و بازار کار و مشاغل مرتبط پایش خواهند شد.

رئیس دانشگاه بجنورد اظهار داشت: هم اکنون اطلاعات دانش آموخته‌های سال ۹۳ و ۹۴ به دست آمده است که با جمع آوری اطلاعات سال های دیگر، نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: در زمان ثبت نام دانشجویان تمامی اطلاعات از آنان گرفته می‌شود و در زمان دانش آموخته شدن نیز اطلاعات در سامانه دانشگاه به روز خواهد شد.

وی گفت: بعد از نتایج این طرح در خصوص رشته ها، دروس، مهارت افزایی و جذب دانشجو بازنگری خواهد شد.

محقر افزود: هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد و سه هزار و ۹۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی زیر نظر ۱۷۲ عضو هیات علمی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان خراسان شمالی کمتر از کشور
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان کمتر از میانگین کشوری است، به طوریکه در استان ۱۵.۷ درصد از دانش آموختگان دانشگاهی بیکار هستند که میانگین کشوری آن ۱۸.۳ درصد است.

حسن نوری با بیان اینکه در این استان بیش از ۱۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی وجود دارد که برخی از آنها هم، اکنون در حال تحصیل هستند گفت:  ۴۰ درصد از آنان غیرفعال بوده و انگیزه و تمایلی برای کار ندارند.  

به گزارش ایرنا خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۸ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که در این مراکز ۴۰ هزار دانشجو تحصیل می کنند.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان بهار امسال، ۴۴.۴ درصدثبت شده است که با ۴.۴ ارتقا در تابستان به ۴۸.۸ درصد رسیده است.

تابستان امسال، نرخ بیکاری جمعیت فعال استان، ۸.۸ درصد گزارش شده است که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.