به گزارش ایرنا عزاداران بجنوردی امروز همراه با دسته های عزاداری و سینه زنی از محله های مختلف شهر به سمت حرم امامزاده عباس بن موسی بن جعفر (ع) حرکت کرده و در جوار بارگاه آن بزرگوار با خواندن زیارت از دور،  مراسم عزاداری برپا کردند.

کاروان ها و هیات های عزاداری خراسان شمالی هر سال در آخرین روزهای ماه صفر به مناسبت رحلت پیامبر؛ امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و به همراه هیات های این استان به سمت مشهد مقدس حرکت کرده و در آیین های عزاداری در جوار حرم امام رضا(ع) شرکت می کنند که امسال هم از این استان، ۲۰ هزار عزادار به مشهد رفته اند و شمار زائرانی که پیاده به سمت مشهد حرکت کرده اند نیز ۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

به مناسبت ۲۸ صفر، امروز آیین های سوگواری رحلت پیامبر خدا (ص) و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، گرمه و جاجرم نیز برپا شده است.
همزمان با ایام پایانی ماه صفر و با هدف شرکت در آیین های عزاداری، ۹۲ کاروان برای شرکت در آیین‌های عزاداری ۲۸ صفر و همچنین سالروز شهادت امام‌رضا (ع) راهی مشهد مقدس شده اند.

۷۲ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیرهای پیاده‌روی زائران در استان ایجاد شده که در هر موکب روزانه به یکهزار نفر خدمات‌رسانی می شود.

در مشهد نیز زائران خراسان شمالی در قالب کاروان بزرگ عاشقان پیامبر، امام حسن و علی بن موسی الرضا (ع)، مسیر حسینیه بجنوردی ها تا حرم رضوی را دسته روی کرده و به عزاداری می پردازند.

استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

بیش از هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در خراسان شمالی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.