یارمحمد فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ساخت این پل ها مشکل تردد بیش از سه هزار و ۴۰۷ نفر از اهالی این روستاها در قالب هزار و ۱۷۱ خانوار برطرف می شود.

وی در ادامه گفت: بازنگری طرح هادی روستای بیرک علیا، سفلی و چری این شهرستان با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در دست اقدام است.

وی همچنین با اشاره به اجرای عملیات سنگفرش معابر روستای جنجال آباد دهستان سنگر با صرف یک میلیارد ریال اعتبار بیان داشت: هزار متر مربع سطح معابر این روستا سنگفرش شده است و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم برای تکمیل طرح هادی این روستا پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

وی از پایان یافتن آسفالت ۴۴ هزار متر مربع معابر هشت روستای شهرستان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال خبر داد.

فرهادی از دیگر طرح ها را اجرای ۲۰۰ متر مربع آجرکاری نما و محوطه سازی در روستای استاد با اعتبار یک میلیارد ریال و همچنین ایجاد دیوار ساحلی به طول ۵۰ متر با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیر بنیاد مسکن فاروج با اشاره به اینکه بازسازی ۶۹ واحد آسیب دیده از بارندگی ها اردیبهشت امسال در دستور کار بوده بیان داشت: در این راستا پیشرفت عملیات ساخت ۶۸ واحد در حد اسکلت است که سقف ۳۱ واحد هم تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز ۲۹۱ فقره تسهیلات به شهرستان اختصاص یافته است، افزود: تاکنون ۱۹۰ نفر با بانکهای عامل انعقاد قرارداد داشته اند و سقف این تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریال با سود مشارکت ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله است.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج با ۸۲ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.