معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: سقف تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود که از این محل چیزی بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال به استان ما نمی رسید اما در سفر رئیس جمهوری این سقف برای طرح های خراسان شمالی برداشته شد.

علی کاظمی افزود: از دیگر سو سازمان میراث فرهنگی تنها به طرح هایی امکان برداشت از منابع این صندوق می داد که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و در استان ما عملا چنین طرح هایی وجود نداشت که این محدودیت نیز برای خراسان شمالی برداشته شده و دیروز به ما اعلام شد تا تمام پروژه های خود را برای دریافت منابع مالی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق با سود ۹ درصد و دوره بازپرداخت پنج تا هفت ساله به طرح ها تعلق می گیرد، افزود: یکی از مشوق های دیگر بخش گردشگری، معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی طرح های حوزه گردشگری است اما از همه مهمتر نگاه حمایتی ویژه و عزم راسخ استاندار خراسان شمالی، به عنوان نماینده عالی دولت برای توسعه بخش گردشگری است.

کاظمی با اشاره به تعریف ۴۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان، گفت: حداقل ارزش پیش بینی شده برای مجموع این طرح ها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه گذاران با توجه به توان مالی و برنامه خود می توانند آن را افزایش دهند.  

خراسان شمالی دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

این استان در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

ب/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.