محمد سراب نشین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک در حال پیگیری برای اصلاح و ارتقای شورای زکات در هشت هزار روستای باقی مانده هستیم.

وی  افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار عامل که عمده آنها عاملین افتخاری هستند بدون چشم داشت با کمیته امداد در زمینه جمع آوری زکات همکاری می کنند.

وی افراد بهره مند از زکات در کشور را شامل میلیون‌ها خانواده دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵ درصد کل درآمد زکات صرف امور محرومان شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمک های معیشتی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده از محل زکات در سال گذشته پرداخت شد.

سراب نشین همچنین اهدای چندین هزار جهیزیه به نوعروسان، پرداخت هزینه های درمانی و تحصیلی به افراد نیازمند و آزادی ۲۰۵ زندانی نیازمند را از دیگر اقدامات شورای زکات در سال جاری دانست.

وی گفت: این در حالی است که حدود ۲۵ درصد درآمد زکات نیز صرف پروژه های عمرانی در مناطق محروم شامل ساخت بیش از ۱۰۰ مسجد، حسینیه، غسالخانه، کتابخانه، مرمت و ساخت جاده و روشنایی معابر عمومی شده است.

سراب نشین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه موجود تمامی زکات جمع آوری شده بتدریج صرف امور محرومان و نیازمندان و پروژه های عام المنفعه می شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور برای شرکت در همایش عاملین و اعضای شورای زکات خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود.

 در ۶ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد دارد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.