به گزارش ایرنا، این در حالی است که آموزش و پرورش خراسان شمالی، پیش تر اعلام کرده بود که ابلاغ تمام معلمان قبل از فرارسیدن مهرماه، داده شده و آغاز سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، اما اکنون برخی خانواده ها می گویند که فرزندانشان به مدرسه می روند اما معلم ندارند.

مادر یکی از دانش آموزان مدرسه شهید طالب زاده در شهر بجنورد در این باره گفت: پسرم می گوید تا آخر هفته پیش معلمی به کلاسشان نیامده بوده است و آنان به علت نبود معلم، در کلاس و یا حیاط مدرسه بازی کرده و از سر و کول هم بالا می رفته اند.

رویا کاظمی افزود: بعضی وقت‌ها هم معاون و یا نیرویی دیگر از دفتر مدرسه، برای جلوگیری از سر و صدای بچه ها، کلاس را مدیریت کرده و بدون اینکه درسی به آنان بدهد مشق و تکلیفی برای انجام در خانه به آنها داده است.

وی با گلایه از اینکه چرا باید دانش آموزان تاوان بی برنامگی مسئولان را پس بدهند، افزود: آموزش و پرورش می گوید معلم هست، پس چرا کلاس ها بدون معلم است؟ آیا جانمایی ها مشکل دارد؟ چرا آموزش و پرورش جانمایی معلمان را پیش از آغاز سال تحصیلی نهایی نکرده است؟

وی اظهار داشت: مگر جانمایی کردن و نهایی شدن ابلاغ معلمان چقدر پیچیده است که اینقدر طولانی می شود؟

در این میان، اذعان به کمبود معلم حتی از زبان راهبرهای آموزشی مدارس هم شنیده می شود اما آنان نمی خواهند نامی از آنان برده شود.

یکی از راهبران آموزشی در مدارس روستایی بجنورد گفت: بیشتر مدارس، هنوز معلم ندارند و دانش آموزان در بلاتکلیفی به سر می برند و البته علت آن کمبود معلم و سخت بودن مدیریت در این شرایط است.

آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم، دست به دامن نیروهای خریدخدماتی، حق التدریس و بعضا بازنشسته شده است و همین امر بعضا گلایه خانواده ها که در توانایی آموزشی این افراد تردید دارند، برانگیخته است.

هفته پیش، خانواده های دانش آموزان در شهر قاضی، از توابع شهرستان مانه و سملقان، در اعتراض به اینکه معلمان برخی مدارس، از نیروهای حق التدریسی هستند، با حضور در اداره آموزش و پرورش شهرستان به این امر انتقاد کردند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان در این باره گفت: کمبود معلم در مدارس این شهرستان مدیریت شده است و اکنون هیچ کلاسی بدون معلم نیست.

محمودرضا معموری اظهار داشت: کمبود معلم، مشکلی است که وجود دارد اما این کمبود، با به کارگیری نیروهای حق التدریس و یا خریدخدماتی جبران شده است.

وی درباره گلایه های خانواده های شهر قاضی و حضور آنان در اداره آموزش و پرورش شهرستان مانه و سملقان گفت: این خانواده ها نسبت از به‌کارگیری معلم حق التدریس در مدارس گلایه مند بوده و ادعا می‌کردند که نیروی حق التدرس و تازه کار، توان و مهارت لازم را برای آموزش دانش آموزان ندارد.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود: این گلایه و نگرانی ها در شرایطی است که این نیروها پیش از حضور در کلاس های درس، آموزش های لازم را فراگرفته و با آمادگی کامل برای تدریس در مدارس حاضر می شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه کمبود نیروی معلم در مدارس استان مدیریت شده است، گفت: اکنون هیچ کلاسی در مدارس استان بدون معلم نیست، معلمان ابلاغ های خود را گرفته اند و جانمایی ها انجام شده است.

قنبرعلی خوش‌آیینه اظهار داشت: در این میان، شماری از معلمان نسبت به محل خدمت خود ابراز نارضایی کرده و خواستار جابه جایی هستند و مشکل خالی بودن کلاس ها هم مربوط به این معلمان است.

وی افزود: شمار این معلمان، حدود ۴۰ نفر است که تکلیف آنان هم از ابتدای هفته جاری مشخص شده است.

خوش آیینه گفت: از ابتدای این هفته، با هر معلمی که در کلاس و محل خدمت خود حاضر نباشد، برخورد می شود و بابت غیبتی که دارد، کسر از حقوق برای او لحاظ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت، کلاس های خالی از معلم، توسط مدیر، معاون و یا سایر همکاران اداره شده و مشکل در برخی مدارس هم با تشکیل مدرسه در نوبت دوم، حل شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به خانواده ها اطمینان می دهیم مشکل کمبود معلم مدیریت شده و اکنون هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.