به گزارش ایرنا، مجید صفری روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش بعد از شورای تامین دومین شورای مهم محسوب میشود و محتوا جلسات این شورا می بایست پر بارتر و اعضا نیز نسبت به حضور به موقع در جلسات اهتمام ورزند.
وی افزود: در سال جاری جلسات این شورا به صورت ماهانه برگزار شده و تمام اعضا نیز به موقع حضور داشته باشند و در صورت غیبت هر کدام از اعضا به مسئول مافوق اعلام خواهد شد.
صفری با اشاره به اینکه امسال در شهرستان سال پرکاری را در پیش داریم، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که لازمه آن همراهی و تعامل مسئولان منطقه، حفظ جایگاه شهرستان، قانونمداری و توجه به سیاست های دولت با هدف داشتن انتخاباتی سالم است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تامین هزینه برنامه های خود باید خودکفا باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه در ماده 17 قانون مالی شهرداری ها، پرداخت هزینه امور فرهنگی قید نشده است، شهرداری ها در صورتی میتوانند آموزش و پرورش را در پرداخت هزینه های فرهنگی یاری کنند که خود متولی برگزاری مراسم باشند و بخشداری ها نیز میتواند در اجراها مشارکت کنند.
صفری در ادامه تصریح کرد: لازم است در کارگروها، انجمن های مردم نهاد نیز حضور یابند تا در جریان امورات و مصوبات قرار گیرند.

**دیدار از معلمان با سابقه در دستور کار قرار گیرد
امام جمعه شهر دماوند در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان اظهار داشت: گرامیداشت روز معلم می بایست همانند دیگر مناسبت ها همچون روز جانباز و پاسدار صورت گیرد، زیرا ارزش قلم و آموزش کمتر از شهادت و جانبازی نیست.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: همانطور که در مناسبت های مختلف در منازل برخی فعالان آن حوزه حضور پیدا میکنیم لازم است در روز معلم این امر نهادینه شده و مسئولان در هر شهر با معلمان فعال و بازنشسته دیدار کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: تکریم معلمان در مقابل دانش آموزان حتی با اهدا یک شاخه گل در فرهنگ سازی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

**1400 مسافر نوروزی در 5مدرسه دماوند اسکان یافتند
مهرداد پور فتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در ادامه این جلسه با بیان اینکه در ایام نوروز حدود 1400 نفر مسافر در 5 مدرسه اسکان یافتند، گفت: مسافران نسبت به ارائه خدمات صورت گرفته توسط این نهاد رضایت کامل داشتند.
وی بیان کرد:‌ در خصوص کمک به سیل زدگان اقدامات خوبی صورت گرفته و بر اساس تدابیر وزارت آموزش و پرورش، کمک های این نهاد به صورت جداگانه در اختیار فرهنگیان مناطق سیل زده قرار خواهد گرفت.
رئیس آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش معین استان لرستان شده است، افزود: تاکنون یک کامیونت اقلام لازم به منظور ارسال به مناطق سیل زده جمع آوری شده است.
وی مطالبات فرهنگیان را به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات این نهاد دانست و خاطر نشان کرد: عدم پرداخت حق الزحمه معلمان حق التدریس، حق الزحمه برگزاری امتحانات به مدت 2 سال، هزینه سرویس معلمان به مدت 4 ماه، پاداش بازنشستگان سال گذشته از جمله مطالبات فرهنگیان این نهاد است.
پورفتحی با تاکید بر اینکه در سال گذشته اغلب کلاس های درس توسط نیروهای حق التدریس اداره شد، اضافه کرد: در سال جاری 35 مدیر مدرسه بازنشسته میشوند و سهمیه سرباز معلم شهرستان نیز از 22 نفر به 16 نفر کاهش یافته که با این شرایط کمبود نیروی انسانی مهم ترین مشکل این نهاد است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به گرامیداشت روز معلم با تاکید براینکه فرهنگیان انتظارات ویژه ای دارند، بیان کرد: انتظارات فرهنگیان صرفا برگزاری یک مراسم گرامیداشت نیست، بلکه پرداخت حق الزحمه و توجه به حقوق آنان مهم ترین انتظارات محسوب میشود.
وی ادامه داد: توانایی تقدیراز تمام معلمان وجود ندارد و صرفا برخی از مدیران و نماینده معلمان و 10 نفر از منتخبین معلمان تقدیر خواهند شد.
پورفتحی با اشاره به فعالیت های عمرانی این نهاد در سال جاری عنوان کرد: زیر سازی و آسفالت هنرستان زینبیه، افتتاح مدرسه در روستای سربندان، افتتاح مرکز مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تخریب و بازسازی 2 مدرسه از جمله پروژه های عمرانی این نهاد در سال جاری است.
این مقام مسئول جذب خیرین مدرسه ساز غیر دولتی را به عنوان سیاست این نهاد در سال جاری دانست و گفت: در سطح شهرستان یک هزار و 100 معلم شاغل و یک هزار و 200 معلم بازنشسته داریم.
وی با تاکید براینکه آینده نگری می بایست در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: حمایت از کانون بازنشستگان بهترین راه تکریم معلمان است.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.