سیدمجید نقیب زاده شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: افزون بر یکهزار مرشد در سطح کشور فعالیت دارند که بین ۲۵ تا ۳۰ نفر آنها دارای مدرک تخصصی بین المللی هستند.

وی گفت: تا امروز دوره های تربیت مرشد در سطح بین المللی از سوی فدراسیون جهانی این رشته برگزار نشده اما،  فدراسیون کشورمان برنامه هایی را برای آموزش و تربیت مرشدان در سطح بین المللی در دستور کار دارد.

وی مهم ترین نکات آموزشی در مرشدی را در حوزه ریتم و نت دانست که هر دو زبان بین المللی همه دنیا هستند و افزود: بر این اساس آموزش ها نیز در این دو حوزه از سوی مرشدان برگزار می شود.

نقیب زاده با اشاره به برگزاری کلاس مدرسی بین المللی توسط فدراسیون، خاطرنشان کرد: در این دوره مدرسان با اصطلاحات اصلی مورد نیاز به زبان انگلیسی آشنا شدند تا در صورت اعزام با مشکل مواجه نشوند.

وی آموزش رده های پایه نونهال و نوجوان را از مهم ترین برنامه های فدراسیون دانست و اظهار داشت: به دنبال معرفی رشته‌های ورزش زورخانه ای و پهلوانی به نسل جوان هستیم.

وی افزود: در این راستا تلاش داریم خاصیت و مزیت رشته‌های ورزشی زورخانه‌ای را دسته بندی کرده و به دنیا معرفی کنیم که قدم‌های خوبی نیز در این راستا برداشته شده تا روزبه روز بیشتر به صورت علمی این ورزش را در بین ورزشکاران قابل فهم و نهادینه کنیم.

نقیب زاده در ادامه از به روز رسانی مربیان و داوران و مدرسان به عنوان دیگر برنامه های فدراسیون یاد کرد و گفت: در یک برنامه جدید نیز رکوردگیری از مربیان و مدرسان مرشدی برای نزدیک تر شدن به استاندارد جهانی در حال انجام است.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر کمبودهایی را از نظر داوری مرشدی و مدرسی داریم ولی با برگزاری دوره های مختلف در فدراسون تلاش داریم این کمبودها را در آینده برطرف کنیم.

 رئیس کمیته مرشدان منطقه یک فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی از خراسان به عنوان مهد پرورش مرشد یاد کرد و گفت: برخی از مرشدان این ورزش را به عنوان یک شغل برای خود برگزیده اند که درست نیست زیرا که مرشدی یک عشق است و باید به عنوان یک ورزش و یا حداقل شغل دوم به آن نگریسته شود تا رده های پایه نیز توجیه شوند که این رشته یک شغل برای آنها نخواهد شد.

وی از پیگیری برای بیمه مجدد مرشدان از سوی فدراسیون در قالب بیمه هنرمندان خبر داد و افزود: در این راستا با پیگیری های صورت گرفته بنا داریم بحث بیمه مرشدان را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجدد در سال جاری داشته باشیم.

نقیب زاده یادآور شد: در سال های گذشته تعدادی از مرشدان از این مزیت استفاده کردند ولی چند سالی قطع شده بود که با توجه به خواسته مرشدان پیگیر هستیم تا دوباره این بیمه برای تمام مرشدان بالای ۱۸ سال برقرار شود.

رئیس کمیته مرشدان منطقه یک فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان مدرس دوره تربیت مرشدی خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

دوره آموزش مرشدی با شرکت افزون بر ۲۶ ورزشکار که بیشترین آنها را نونهالان از شهرستان های مختلف بجنورد، شیروان،  گرمه و جاجرم و اسفراین تشکیل می دادند به مدت دو روز در بجنورد برگزار شد.

منطقه یک کشور استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان را شامل می شود.

هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزون بر ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته دارد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.