علی بهنام فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبارات مزبور برای طرح های  مجتمع گلخانه‌ای بیگان در سطح ۵۰ هکتارٰ مجتمع دامپروری هزار راسی گاو شیری قلعه چه در بخش مرکزی شهرستان و تکمیل زنجیره گوشت مرغ با ۲۰ هزار قطعه است.

وی گفت: بیشترین اعتبار سفر هیات دولت در بخش کشاورزی شهرستان شیروان مربوط به ایجاد مجتمع گلخانه ای بیگان با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که اینک  در مرحله صدور مجوز است.

بهنام فر افزود: مجتمع دامپروری هزار راسی گاو شیری روستای قلعه چه با ۳۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های سفر هیات دولت به استان است که هم اکنون زیر ساخت های آن برای ایجاد این مجتمع در حال اجرا است.

وی گفت: تکمیل زنجیره گوشت مرغ با تولید ۲۰ هزار قطعه مرغ در هر دوره با استفاده از اعتبارات سفر هیات دولت با کارمزد ۶ درصد  از دیگر طرح های مصوب شده در این سفر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک زیر ساخت های طرح تکمیل زنجیره گوشت مرغ این شهرستان در حال اجرا است که مجریان آن تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

در سفر رئیس جمهوری به این استان، ۲ هزار و ۳۰  میلیارد ریال در هشت ردیف مستقل تملکی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

این میزان اعتبار در زمینه کمک های فنی و اعتباری روش های نوین آبیاری، بازسازی و نوسازی قنوات، تامین و انتقال آب برای توسعه باغ در اراضی شیبدار، ایجاد مجتمع های گلخانه ای و دامپروری، اجرای عملیات آبخیزداری و ساماندهی عشایر و همچنین طرح های کوچک تامین آب  از محل ماده ۱۰ و ۱۲ است.

ره آورد سفربرکت رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان  در ۲۳ تیرماه امسال امضای ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.