محمد علی‌آبادی، عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت افزون بر پنج هزار نفر در سطح قهرمانی رشته شنای کشور، اظهار داشت: هم اینک امکانات لازم برای این ورزش به ویژه تعداد استخرها بسیار محدود است و کمبودهای بسیاری در این حوزه داریم.
وی افزود: این در حالی است که اگر امکانات مناسب در اختیار شناگران قرار گیرد با وجود استعداد و توانایی بالای ورزشکاران ما، می توانیم جایگاه ویژه ای در عرصه ورزش شنا در جهان داشته باشیم.
علی‌آبادی از ماده ۸۸ به عنوان مشکل و مانعی اساسی پیش روی توسعه ورزش کشور یاد کرد و گفت: واگذاری امکانات ورزشی به بخش خصوصی، بدون در نظر گرفتن امتیازی برای استفاده ورزشکاران، آنها را با چالش اساسی روبه رو کرده است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار آن است که در صورت واگذاری استخرها، متولیان استخرها ساعات به خصوصی را در اختیار هیات های شنا قرار دهند و یا در صورت واگذاری به بخش خصوصی با اعمال شرایط ضمن قرارداد امکان استفاده شناگران برای تمرین و آموزش در ساعات خاصی فراهم باشد.
نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یادآور شد: این در حالی است که با توجه به پراکندگی جمعیت باید این شرایط در تمامی استخرها برای استفاده شناگران در مناطق مختلف ایجاد شود و فقط محدود به چند استحر خاص نشود.
وی با تاکید بر اهمیت ورزش شنا اظهار داشت: شنا فقط ورزشی برای قشری خاص نیست و بر اساس تعالیم و آموزه های دینی ما نیز لازم است که تمامی مردم آن را فرابگیرند.
علی آبادی یادآور شد: در حال حاضر شناگران کشورمان در آسیا به جایگاه خوبی دست یافته اند و بعد از ۴۴ سال نشان برنز قاره کهن را کسب کرده اند که این امر نشان می دهد استعدادهای خوبی در این ورزشی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: شناگران قهرمان ما غیرت و توانمندی بالایی دارند و در صورت مجهز شدن به علم روز دنیا و مربیان زبده، می توانند به خوبی در سطح جهانی بدرخشند.
وی افزود: با این وجود برای کسب رکوردهای بهتر نیازمند مربیان خارجی هستیم زیرا که اکنون با کمبود شدید مربی مواجه هستیم و مربیان ایرانی فقط قابلیت تمرین تا همین حد را دارند و مابقی کار در بعد قهرمانی باید با مربیان خارجی پیش رود.
وی در خصوص مشکل سربازی برخی از قهرمانان این رشته نیز گفت: خوشبختانه با دستور رهبری بسیاری از ورزشکاران در سطح قهرمانی که موفق به کسب نشان شده اند، از سربازی معاف شدند و فعلا مشکلی در این رابطه نداریم.
نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای شرکت در مجمع فوق العاده هیات شنای خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.