به گزارش ایرنا محمد علی‌آبادی روز شنبه در نشست مجمع فوق‌العاده هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان شمالی، ماده ۸۸ را مانعی بر سر راه توسعه ورزش کشور دانست و بر لزوم بازنگری مجلس شورای اسلامی بر قانون و اصلاح این ماده تاکید کرد.

وی در عین حال کار هیات‌ها را تیم‌داری و نه استخرداری خواند و اظهار داشت: اگر هم استخری به بخش خصوصی واگذار می شود باید شرایطی در قرارداد گنجانده شود که ساعاتی خاص به هیات‌های شنا برای تمرین و برگزاری مسابقات اختصاص یابد.

بر اساس ماده ۸۸ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، از سال ۸۱ مدیریت برخی از اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس قانون باید استخرها به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: خراسان شمالی استانی کم‌برخوردار است که اماکن ورزشی بسیار کمی نیز دارد و همین وضعیت یک آسیب بزرگ برای ورزش استان است.

کوروش بهادری افزود: با این وجود برای فعالیت بیشتر هیات شنا، با توجه به محدودیت اعتبارات، باید زمان لازم برای تمرین خریداری شود.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات در بین هیات ها در اختیار فدراسیون نیست، اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارات به صورت مستقیم به ادارات کل داده می شود که بر حسب عملکرد هیات ها، در راستای توسعه ورزش بین آنان توزیع می شود.

در این نشست که به منظور بررسی فعالیت هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان شمالی برگزار شد، چند تن از اعضای مجمع از آنچه ضعف عملکردی رئیس این هیات در مشخص نشدن هیات رئیسه، عدم فعالیت دفتر هیات برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات در نیمه اول امسال و نیز تعامل نداشتن با ادارات ورزش شهرستانها و استان و انجمن های شنا عنوان شد، انتقاد کردند.

حمید امیری، رئیس هیات شنای خراسان شمالی نیز در دفاع از خود تعطیلی ۲ ساله استخر کوثر و نداشتن فضای تمرین، کمبود بسیار زیاد اعتبارات داده شده به هیات، نابرابری و بی عدالتی در توزیع اعتبارات بین هیات ها را از مشکلات موجود بر سر راه فعالیت مطلوب این هیات خواند و گفت: در طول این مدت دوره‌های مربی‌گری و داوری و نیز مسابقات داشته ایم ولی همکاری لازم از سوی شهرستان ها با هیات صورت نگرفته است.

در پایان این نشست، نسبت به ادامه ریاست امیری بر این هیات رای گیری شد، که وی با کسب هفت رای موافق در مقابل هشت رای مخالف، از این سمت برکنار شد.

وی از آذرماه ۹۶ به ریاست هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان شمالی انتخاب شده بود. 

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.