به گزارش ایرنا رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در این آیین با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و رزمندگان اسلام است تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کرده و آسیب نبینیم.

سیدعابس حسینی به نقش نسل جوان در اعتلای کشور و الگوبرداری از سیره شهدا اشاره کرد و افزود: باید همه ما از سیره و منش شهدا درس بگیریم و آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم تا در زندگی فردی و اجتماعی موفق باشیم.

وی بیان کرد : دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی تلاش کردند تا انقلاب نوپای ایران را شکست دهند ولی جوانان کشورمان با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) در مقابل آنها ایستادند و اجازه ندادند نقشه هایشان عملی شود.

وی بیان کرد: شهدا خالصانه رفتند و در جبهه ها جنگیده و افتخار آفریدند و امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی، به ویژه از طریق فضای مجازی تلاش دارند تا اعتقادات جوانان را کمرنگ کنند که در این راستا می‌طلبد نسل امروز بصیرت و آگاهی خود را نسبت به این تهاجم ارتقا دهند.

روستای دارالشهدا با جمعیت سه هزار نفر در دوران دفاع مقدس ۳۳ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد و افزون بر این ۲۵ جانباز، ۲ آزاده و ۱۵۰ ایثارگر دارد.

این روستا در جریان سفر سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی با دیدار نماینده ویژه رهبری از آن به عنوان روستای دارنده بیشترین شهید در بین روستاهای کشور معرفی شد و نام آن از چخماقلو به دارالشهدا تغییر پیدا کرد.

۵۱۳۲/۷۱۸۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.