دکتر امیرحسین مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: این میزان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش دارد.

وی افزود: از مجموع فوتی ها یکهزار و ۸۴۱ نفر مربوط به جاده های درون شهری، پنج هزار و ۲۲ نفر برون شهری، ۵۰۲ نفر جاده روستایی و مابقی در راه های اختصاصی بوده است.

وی بیشترین آمار تصادف فوتی را مربوط به استان های فارس، خراسان رضوی و تهران دانست و گفت: بیشترین فوتی های این بازه زمانی مربوط به مرداد ماه با یکهزار و ۷۳۴ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد داشته است.

۹۲ هزار نمونه ژنتیکی از زندانیان کشور گرفته شده است 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی در ادامه گفت: تاکنون، ۹۲ هزار نمونه خون از زندانیان کشور برای تشکیل بانک اطلاعاتی ژنتیکی از مجرمان خطرناک گرفته شده است.  

 مهدوی همچنین با بیان اینکه تاکنون شناسه ۲۰ هزار نمونه ژنتیکی زندانیان تهیه شده است افزود: از اطلاعات این  داده ها برای دستگاه قضایی استفاده می شود.

 وی گفت: این نمونه‌ها مربوط به مجرمان خطرناک و همچنین جرایم پر تکرار است که به کشف علمی جرم کمک می کند.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشف و پیش‌گیری از وقوع جرم موثر است گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان سال جاری ۵۰ هزار نمونه ژنتیکی از زندانیان گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر همکاری این سازمان با دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: پایان نامه های  مرتبط و کاربردی با این حوزه مورد حمایت قرار می گیرد.  

وی اظهار داشت: همچنین این سازمان دارای اطلاعات و داده هایی برای امر تحقیق و پژوهش است که در اختیار دانشگاه ها گذاشته می شود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.