حجت الاسلام غلامحسین حکمتی پور، یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 146 نفر از این افراد محکومان جرائم مالی، 23 نفر زندانیان مربوط به بی احتیاطی منجر به تصادف و هفت نفر محبوسان مهریه هستند.
وی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم به دلایل مختلف پایین آمده که باید از نظر اجتماعی روی آن کار شود، ادامه داد: برای جلوگیری از نزاع احتیاج به یک فعالیت اجتماعی، ارشادی و فرهنگی است.
وی افزود: نزاع های دسته جمعی در تمام استانها جزو سه جرم اول است، یعنی ممکن است در جایی رتبه دوم و در جای دیگر رتبه نخست یا سوم را داشته باشد.
رئیس دادگستری نیشابور اظهار کرد: هم اینک هشت شعبه در بخش خانواده و حقوقی دادگستری نیشابور فعالیت می کنند که پنج شعبه آن حقوقی و سه شعبه نیز به امور خانواده اختصاص دارند.
حکمتی فر گفت: نخستین واحد صلح و سازش استان در دادگستری نیشابور فعال شده که طرفین دعوی قبل از تشکیل پرونده و خارج از حیطه دادگستری برای سازش و حل اختلافات خانوادگی به این قسمت هدایت می شوند.
وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بخش حقوقی جزایی شهرستان نیشابور را 83 روز عنوان کرد.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.