به گزارش ایرنا محمدرضا موفق یساقی، شنبه در نشست طرح‌های تولیدی دهیاری‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال روستایی شهرستان مانه و سملقان با تاکید بر لزوم رفتن دهیاران به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، اظهار داشت: تولید و اشتغال از جمله مهم ترین نیازهای روستایی است که نیازمند برنامه ریزی اصولی و فراهم نمودن زمینه لازم است.

وی با اشاره به ضرورت آغاز زنجیره اقتصاد از روستاها، گفت: باید از ظرفیت خود دهیاریها و دهیاران استفاده کرد و با توجه به استعداد و قابلیت های روستاها روی آنها سرمایه گذاری و طرح های اشتغالزایی خوبی را برای این مناطق اجرایی کرد تا اقتصاد مردم رونق بگیرد.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه در کمتر جایی از دنیا شهرداری ها و دهیاری ها متکی به واریزی های دولت هستند، افزود: کشورهای پیشرفته به دنبال درآمدهای پایدار و مستمر حرکت می کنند و ما نیز با توجه به شرایط کشور و محدودیت اعتبارات چاره ای جز این نداریم.

۱۱ طرح روستایی، سهم خراسان شمالی از ۶۳۵ طرح کشور 

موفق یساقی گفت: برای کل استان های کشور ۶۳۵ پروژه روستایی تا کنون به تصویب رسیده که سهم استان خراسان شمالی از این طرح ها ۱۱ پروژه است.

وی با بیان اینکه دهیاری ها باید پروژه های خود را برای برخورداری از حمایت ها به استانداری معرفی کنند، از طرح ایجاد مجتمع متمرکز  قالیبافی در روستای چخماقلوی مانه و سملقان خبر داد و افزود: این طرح مصوب شده و ۵ میلیارد ریال تسهیلات گرفته است.

وی گفت: روستاهای زوعلیا، درکش، کشانک و... نیز می توانند از لحاظ گردشگری طرح های خوبی را ارائه کرده و برای اجرای آن اعتبار دریافت کنند.

فرماندار مانه وسملقان نیز گفت: دهیاری ها هرچه سریعتر باید طرح های اشتغالزایی روستای خود را ارائه کنند تا بتوانیم نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در آنها اقدام کنیم.

محمودرضا معموری اظهار داشت: این شهرستان دارای استعدادها و پتانسیل های بالقوه ای است که می توان در زمینه های کشاورزی و گردشگری اشتغال بالایی در آن ایجاد کرد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان دارای ۱۴۷ روستا و آبادی است.

۷۱۸۳/۵۱۳۲        

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.